Gå til innhold

Dere med barn som nettopp har begynt å rulle,krype og reise seg, hva får dere gjort i løpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Føler jeg ikke rekker annnet enn å springe rundt i huset å passe på blomsterpoter,kjøkkenskuffer,skarpe bordkanter---osv...

Blir jo en del knall og fall på de minste når de har begynt å reise seg, hun min er til tider litt for dristig,slipper seg uten å skjønne at konsekvensene blir å dette rett i bakken med ett brak...

Søvn på dagtid er snart ett kapitell for seg selv. plutselig begynt å bare sove en gang...maktkamp for å få henne til å ligge rolig i senge...

Husarbeid...hva er det?

Fortsetter under...

Hei, vi har begynt med lekegrind med matter i bånn, da vet jeg hvor hun er og at hun ikke får tak i ting. Hun er ikke så stor at hun reiser seg ennå, men greit og venne henne til den nå tror jeg. Hun virker og trives godt i lekegrinda. Tar henne selvsagt ut av grinda og på matte på gulvet også, men grinda er kjekk når man skal gjøre ting som gjør at man må ta oppmerksomheten vekk fra snuppa.

Grinda tar en del plass, men greit og ha et sted og legge tepper og leker og sånt på kvelden også.

Noen som har erfaring med lekegrind når de blir litt eldre kanskje?

Får gjort mindre og mindre her hjemme. Trodde jeg skulle ha det BLÅSt hele tiden jeg,men det er det ikke her vertfall....

Skal begynne å studere igjen på mandag,lurer på hvordan jeg skal rekke alt med ei jente på 8mnd,samboer som jobber ute(er kun hjemme i helgene max) og ingen til å passe Emilie....Tror jeg har en travel tid i vente...

Jeg har en aktiv sønn på 10 mnd. men føler jeg har all verden med tid i denne permisjonen. Er mye på besøk til venner, men når lillegullet sover snekrer jeg hyller til rommet hans, setter opp reoler på rommet vårt(driver og omorganiserer), maler listene i hele huset. Når han er våken er han med meg på alt husarbeidet. Henge opp klær, ta ut av oppvaskemaskinen, vasker bilen (da sitter han fastbundet i vognen og ser på), vasker gulv (da sitter han i reisesengen sin som vi bruker som lekegrind innimellom). Ellers så strikker jeg klær til gutten til vinteren kommer. Tar også deltidsutdannelse-viderutd. Leser 1 time effektivt hver dag. Eksamen til jul. Om kveldene er jeg på fotballtrening to kvelder i uken. Så går gutten på småbarnssang en gang i uken. "Svømmer" en formiddag i uken sammen med besteveninnen min og gutten hennes....Nå som jeg har en på 10 mnd. bør jeg vaske gulvet annenhver dag. Støvsuging tar bare bort støv, men ikke skitten. Utrolig hvor skittent gulvet blir i disse sommerdager. Vasker jeg ikke annenhver dag blir han såååå skitten når han leker på gulevt. Har et stort hus, men å vaske over gulvene tar ikke lang tid. Tar lengre tid å TENKE på at åååå nå må en vaske gulv. Bruker max en halvtime, iallefall siden jeg vasker så ofte.

Eller baker jeg ofte skillingsboller, pizzahorn, fylte rundtsk. elerl vanlige horn el.rundstk. Hiver de i fryseren. Har ofte besøk, og det er alltid godt å ha noe hjemmebakt å servere...... Syens permisjonstiden er fantastisk. Har mye overskudd, da jeg GÅR på tur/trener med gutten 1 time hver dag.

Skjønner ikke de som syter over at de ikke får gjort noe... hjelper ikke å ligge på sofaen når ungen sover, helelr ikke sitte her på pc en...da går tiden fort!

Ps. jeg er 3 barnsmamma. Gutt 10 mnd. jente 2.5 år, gutt, 4,5 år.

Annonse

Husarbeid har ikke vært det største problemet her i huset heller faktisk. Vi har nok senket kravene ganske mye til hvordan det ser ut her, men likevel. Er det noe som skal gjøres har jeg pleid å ta poden på ryggen og jobbe. Det har han likt veldig godt og det har vært veldig effektivt for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...