Gå til innhold

Vasking av dyner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør man vaske dyner før man begynner å bruke dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg vasket alt nytt før bruk til førstemann. Synes det lukter litt ekkelt (kjemikalierester ? ) av både dyner, puter og klær når det er nytt.

Babyen fortjener det aller beste :o)

Skrevet

Sant, så sant. Har vasket alt det andre, men ikke dynene ennå. Hvor mange grader vasker du dem på?

Skrevet

jeg mener at det står 60 grader på thermodyna... sjekk lappen for å være sikker. jeg kan ta feil....

Skrevet

Lappen ja... :) Det er kanskje lurt... ikke helt med for tiden ser du... :o)

Skrevet

Behøver vel ikke vaske alt nytt på 60 grader før det er brukt?

Den første vasken er vel mest for å skylle ut overflødige produksjonsmidler og da tror jeg det holder med 30-40 grader.

Jeg skal vaske mine ting på 30 grader før jeg tar det i bruk :)

Skrevet

Det meste av babytøy i bomull skal vaskes på 60 grader. hvis ikke kan de krympe endel.

Mitt råd: Følg vaskelappene :o)

Skrevet

Vaskes på 60 grader når det er brukt og møkkete ja. Men det er ikke møkkete når man henter det fra butikken?

Skrevet

hadde dundyne til førstemann og skal bruke den samme denne gangen også. MEN: hvordan var det, skal man tørke dundyner i tørketrommel med en tennisball el. lignende???? syns hun sa det i butikken men det er jo 3 år siden.

Skrevet

Jeg har akkurat hentet ut dyna i tørketrommelen og det gikk veldig fint å ikke legge noe i trommelen. Trodde helst man skulle bruke en tennisball eller lignende på strørre ting enn barnedyna, og helst litt eldre modeller av tørketromler

Skrevet

Husk å bruke 1/3 med vaskemiddel når dere vasker dyner.

Dun SKAL med fordel taes i tørketrommel, ellers er det store sjanser for at det vil lukte surt av duna.

Kan godt bruke en tennisball, men skal ikke være nødvendig. Også skal dundyner ristes godt fra langsiden for å fordele dunen riktig.

Sengetøy er det vikitg at man vasker etter temperaturen på vaskelappen første gangen, dette for å binde fargen i stoffet bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...