Gå til innhold

Dette bekymrer meg, håper noen kan svare...

Anbefalte innlegg

Hei, datteren var på tre måneder har bestandig hatt avføring 2 ganger daglig, men de siste 14 dagene har han kun gjort noe hver 5 dag. Jeg fullammer henne og på helsestasjonen sier de bare at det er helt normalt.

Merker at hun prøver å gjøre noe men får det ikke til, magen strammer seg og hun fiser masse.... Ikke lenger den super blide frøken!!

Håper virkelig noen kan svare, hva gjør jeg.

Kan jeg gi sviskesaft, hun har aldri smakt noe annet enn morsmelk.

Takknemlig for svar

Fortsetter under...

Hei. Det er helt normalt. Det kan også gå 2 uker mellom hver avføring uten at det er unormalt. Hvis du fullammer så vil hun ikke få forstoppelse! Det du kan gjøre for å hjelpe på, det er å stikke forsiktig en temperaturmåler i rumpestumpen.

Snart kommer det nok en bæsjings opp til nakken..hehe. Lykke til!

Ikke mye jeg kan råde deg til her, men........

Da babyen min ble rundt 3 måneder, begynte hun også å endre avføringsmønsteret. De første månedene bæsjet hun både 2 og 3 ganger om dagen. Fra ca 3 måneders alderen ble det plutselig både 2 og 3 dager mellom hver gang. Til å begynne med ble jeg litt stresset av dette, men venninner med barn på omtrent samme alder hadde samme erfaring.

Babyen min var ikke plaget av å ikke bæsje oftere - merket ingen forskjell på henne.

Helt normalt at babyen ikke har regelmessig avføring. Jenta mi på 4 måneder har innimellom 2-3 avføringer per døgn, og så kan det gå opptil en uke uten noe. Men hun plages ikke av det.

Hvis det er tydelig at barnet plages av det hadde jeg villet prøve litt sviskesaft eller maltekstrakt, det er ufarlig.

Annonse

det kan gå opptil 14 d(og mere!) uten at det er farlig (for fullammede altså)Trenger ikke behandles - det kommer når det skal - ofte mye, men morsmelk er så lettfordøyelig at alt kommer ikke alltid ut.

Plages hun med luft kan du gi minifom dråper (apoteket), det tas ikke opp av kroppen , bare spalter luftboblene slik at de kommer letter ut ( Lettere å prompe for babyen)

Dere er bare supre!!!

Ja jeg skal slappe av, mannen min har nu kjøpt sviskesaft. Vi kan jo prøve med en tskje i morgen. Nu sover snuppa som en stein.

Har allerede prøvd termometer trikset to ganger i dag- uten hell.

Ha en fin kveld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...