Gå til innhold

Til EliasMamsFødeklarMedLotta/Emma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vennen min.

Tenkte jeg måtte skrive et innlegg til deg nå, for du kan jo være i fødsel hvert øyeblikk! SÅÅÅ SPENNENDE! Du er jo andregangs også, så det kan jo hende du føder tidligere enn du gjorde sist gang! Hvordan var det med Elias? Gikk du ikke noen dager over?

Jeg håper i alle fall at du sender meg en sms når du er i gang og reiser inn til sykehuset. Jeg er så spent. Hvis du ikke vil at noen skal vite at du reiser inn, blir jeg ikke lei meg hvis jeg bare får sms når lille jenta di er kommet.

Hvordan er formen da vennen? Merker du noe? Tenk, 11 dager igjen...

Jeg har 18 dager igjen jeg, men merker at jeg er veldig klar for baby nå. Jeg fikk Lisa 9 dager før, men det betyr likevel ikke at jeg er like heldig denne gangen. De sier at det kan være annerledes denne gangen siden det er et annet kjønn. Statestikken sier at man føder tidligere andre gang enn første, men jeg tror ikke jeg gjør det siden jeg fødte så pass tidlig med Lisa. Men, når jeg har en uke igjen, kommer jeg til å vente fødselen når som helst, selv om det er mulig at jeg går over termin denne gangen.

Jeg har jo begynt med modningsakkupunktur. Det er spennende. Jeg har vært så utrooooolig lei de siste dagene, men idag er det bedre. Jeg reiste hjem til mor og far på besøk igår. Måtte ut av huset for at dag skulle gå litt fortere. Det hjalp på humøret:)

Idag har vi vært i begravelse til farfaren til Geir. Det er alltid trist med begravelser, selv om han ble 85 år gammel.

Hvordan er det hos dere for tiden da? Er Elias glad for å være tilbake i barnehagen?

Lisa har hatt innkjøring denne uken. Det har gått over all forventning. På mandag var vi der begge to i to timer. Hun sprang rundt og lekte med dukker og baller og hoppet på trampolinen. I begynnelsen måtte hun sjekke om jeg var der, men etterhvert løp hun bare fra meg. Den siste halvtimen tok hun med seg primærkontakten ut. Hun tok henne i fingen og sa "ut!" Så da gikk de ut uten meg:)

På tirsdag var jeg der sammen med henne i et kvarter før jeg sa at nå skal mor gå, så nå må mor få kyss. Hun kysset meg på munnen og sa "hade mor, snakkes" Så gikk jeg:) He he...Jeg ble nesten litt trist. Ungen min trenger meg ikke. Hun ble heldigvis veldig glad da jeg kom for å hente henne igjen to timer etterpå. Da hadde hun vært med å spist lunsj. Hun var sååå trett, så vi gikk hjem og hun sov i 2,5 time! Dagen etterpå var det like lett å levere henne. Håper det varer.. På mandag skal hun være lenger. Da skal de prøve å legge henne. Det blir spennende.

Jeg har ikke sendt deg blider av magen min. Det må jeg virkelig få se å få gjort! Den er stor nå! Jeg var i bryllup i helgen og fikk utrolig mange teite kommentarer. Folk bare lo av meg og lurte på om jeg snart sprakk eller om jeg virkelig klarte å stå uten å tippe fremover:) Ha ha,,,morsomt!

Jeg har fått noen nye strekkmerker også. Magen er så annerledes denne gangen. Med Lisa var den mye bredere, derfor fikk jeg bare strekkmerker på sidene. Denne gangen stikker den mer ut, så strekkmerkene har kommet litt mer midt på også. Men det er heldigvis ikke mange enda. Uansett så er det helt i orden med strekkmerker. De viser bare hva kroppen min har vært gjennom:)

Lille Vegard er veldig vill. Han er blitt strek kjenner jeg. Når han virkelig sparker fra, gjør det vondt! Da må jeg holde imot der han sparker:) Hvis han strekker seg ut, må jeg presse han tilbake. Jeg kjenner godt de små beina nå. Det er så koselig.

Jeg har mye kynnere nå. Leste at du også er plaget med det. Det verste er kraftige kynnere som gir nedpress i tillegg. Det er ikke behagelig, men det er deilig å kjenne at kroppen jobber seg frem mot fødselen.

Hvordan er halsbrannen nå da? Jeg har merket at det har komt seg veldig hos meg. Babyen har sunket mye lenger ned i bekkenet, derfor er jeg ikke like strekt plaget. Deilig:)

Jeg trodde forresten at jeg hadde mistet journalen min i går. Vi for rundt i hele huset og lette igår kveld jeg og Geir. Jeg kunne ikke finne den noe sted. Til slutt fant jeg den oppi papir-resirkuleringsdunken. Gjett om jeg ble lettet!

Nå er du sikkert trett av å lese dette lange brevet. Jeg håper i alle falle at alt er bra med deg og dine. Tenker støtt på deg. Gleder meg til vi blir tobarnsmødre!

Mange varme klemmer fra Elin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære kjære BIMvennenmin =)

Så utrolig koselig å høre fra deg - og så så langt innlegg!!! Det er ABSOLUTT ikke kjedelig å lese - snarere tvert om =)

Så godt å høre at alt er i orden med deg og lille Vegard! Er jo deilig også når de er så aktive? Jeg har det slik som du beskriver - hun sparker og strekker seg skikkelig så det blir vondt, og jeg må dytte henne tilbake. Det skikkelig sprenger under magehuden, føler jeg. Tror ikke jeg har fått nye strekkmerker enda - men jeg ser tydelig de jeg fikk da jeg ventet Elias - de kommer nå krypende oppover hoftebeina og blir mer og mer synlige. vanligvis (når jeg ikke er gravid, ligger de liksom under trusekanter der på hoftene, og rett over skambeinet. Også har jeg en del strekkmerker på puppene - men det er ikke fra svangerskapene, de kom mens puppene vokste i puberteten. De syns bare når jeg ikke har BH på, så de har jeg aldri brydd meg om. De har liksom alltid vært der. Bryr meg ikke noe særlig om dem på magen heller da, men jeg merker at toppene mine begynner å skli litt opp nå om dagen, fordi magen er så stor - og da har jeg joikke lyst at alle skal få se de strekkmerkene. Selv om det gjør jo egentlig ingenting heller da!!!

Jeg er også i fin form - jeg kan ikke klage...MEN jeg begynnner å bli utålmodig og litt lei nå - må jo innrømme det. Jeg føler meg veldig klar til å få magen min for meg selv nå, og ikke minst til å få møte vår lille frøken som har ligget inni magen min så lenge nå. Jeg er nå svært spent på åssen fødselen vil bli. Håper veldig på en helt anna type fødsel enn sist. Ikke fordi jeg ikke ksulle klart å komme meg gjennom en laaaaang (28 timer) og tøff (vacuum) fødsel, men for liksom å få oppleve en annen, litt mer "etter-boka" fødsel, om du skjønner hva jeg mener? Kunne jeg ønsket meg en fødsel, ville jeg ønsket at det skulle begynne med at vannet gikk (for eksempel i natt =). Så kunne jeg begynt å få litt sånne halvvonde rier mens jeg gikk her hjemme å pakka ferdig bagen og fikk mamma og de til å komme hit for å passe Elias. Deretter ville riene bli sterkere og mer effektive, og vi måtte skyndte oss litt til sykehuset. der ville de målt at jeg alt hadde 6 cm åpning, og så ville det tatt ca 4 timer til før prinsessa vår var født. Og hun skal ikke være mer enn 35 cm rundt hodet!!! Så en fødsel på sånn ca 8-10 timer hadde passa meg bra denne gangen =)

Neida, det er vel ikke noe man kan bestemme akkurat! Halsbrannen er der fremdeles, men det går litt opp og ned - noen dager/netter er det verre enn andre. Var og kjøpte min syvende flaske med Gaviscon i dag!!! Det vil si at jeg til nå har drukket over 3 liter Gaviscon!!! Det er skikkelig discusting å tenke på. Har du smakt? Det er jo virkelig pyton - men fy søren som det hjelper - heldigvis. Føler kanskje magen har sunket litt på meg de siste dagene, men er ikke helt sikker heller. Skal til ny kontroll hos legen min i morgen og er da spent på hva hun måler sf-målet til i forhold til sist. Hun skal sjekke meg nedentil også...om jeg er moden eller ei. Det blir også spennende! *håpe håpe* I går var første dagen jeg har hatt skikkelig hovne bein i dette svangerskapet. Anklene var liksom nesteni kke synlige i det hele tatt - så ut som jeg hadde skikkelige elefantbein =) Har vært bedre i dag, men fikk litt hetta i går. Hjelp, skal jeg gå sånn frem til slutten? Så da tok jeg like så godt av meg ringene også...så er jeg i alle fall sikker på at jeg får dem av!

Ja, jeg har masse kynnere - og de kan vare ganske lenge. Eller lenge og lenge, men lengre enn tidligere. Jeg mistenker at det kanskje kan ha noe å gjøre med at jeg har begynt på disse bringebærbladkapslene. Har jo gått på dem nå i snart 2 uker, så de kan jo kanskje gjøre sitt de å til at kynnerene blir sterkere. Har litt nedpress av og til, pluss mensmurringer - spesielt etter jeg har lagt meg. Noen ganger har de vært såpass vonde, faktisk, at jeg har tenkt OKEI, skal det begynne nå? Men så har det bare hodlt på i et par minutter også har det gitt seg igjen. Er vel bare hodet som er på vei nedover, tenker jeg.

SÅ utrolig deilig or deg at det går SÅ fint for Lisa å være i barnehagen!!! Det er jo helt fantastisk! Hun var nok klar for det hun da, tenker jeg. Så deilig å se at hun faktisk koser seg der...men litt trist å at hun ikke er så knyttet til deg lengre som du trodde, ikke sant? Men vær forberedt på at det kan komme dager hvor hun absolutt ikke har lyst til at du skal dra også da - bare så ikke det kommer som et sjokk på deg! Med Elias har det gått litt opp og ned. Nå er det ikke noe problem, men hadde han kunnet, ville han aller helst vært med meg hjem igjen. han tar barnehagetanta i hånda og rusler innover i barnehagen mens han ser på meg med verdens skjønneste øyne...så stopper han opp og nesten hvisker litt trist og mumlende: "Jeg vil ha hadekos, mamma!" Så må vi jo kose enda en gang før han trasker videre innover. Men når jeg så kommer og henter han, er han så i farta og skal vise meg alt han kan og skli og hoppe og leke...DEILIG å se!!!

Ååå...plutselig går det opp for meg at det bare er 11 dager igjen til termin...tenk om bare få uker er vi tobarnsmødre, Elin!!! Det er sånn en utrolig merkelig tanke! Tenk at vi skal ha disse nusselige små babyene liggende til brystet vårt, snuse inn deilig babylukt, høre på de søte små lydene de lager...jeg blir gal snart jeg...må få se henne snart!!!

Nei, jeg får sjekke resten av BIM også og se om det er noe mer å lese på =) Vi snakkes snart igjen da - og vær du sikker på at du skal få beskjed så fort det skjer noe som helst her! Og du må også gi beskjed om du skulle sette i gang! Jeg fødte Elias bare to dager før termin, så håper det blir trenden denne gangen også!!!

Masse klemmer til min høygravide, fødeklare venn!!! =)

Skrevet

Så koselig å lese:) Alltid like gøy å høre hvordan du har det. Jeg må le litt av det du skriver om tykke legger. Jeg har det sånn jeg også. Jeg har mer vann i kroppen denne gangen enn sist, det er helt tydelig. Jeg regner med at en av grunnene til det er at det er varmt nå. Det var ikke like varmt i november2004:)

Jeg har til og med vann i tærne jeg:) He he... Mor sier hun ser det i ansiktet mitt også. Gleder meg til det er borte! Husker at jeg tisset og tisset da jeg fikk Lisa. Så rant alt vannet bort på en uke:)

Jeg har ikke smakt nei. Jeg tygger noen tabletter som heter nuvalusid eller noe i den duren. De virker vedlig. I begynnelsen syns jeg det smakte ekkelt, men nå er jeg så vandt med smaken at de nesten smaker godt.

Ja, tenk at vi skal oppleve hele baby-pakken igjen. Tror ikke det helt har gått opp for meg. Det gjør nok ikke det før lilleprinsen ligger her og kikker på meg:)

Den fødselen du ønsker deg, var veldig lik Lisa sin fødsel. Bortsett fra at jeg gikk med mase-rier som slet meg ut men som ikke ble noe verre i 2 døgn før det tok seg opp. natt til lørdag 6.november begynte det, og jeg satt og tok tiden hele lørdagen. Jeg hadde ikke sovet noe hele natten, for det var vondt men ikke vondt nok. Hver gang det gav seg litt, hadde vi sex og det tok seg opp igjen. Lørdagskvelden reiste vi inn til føden for å sjekke. Da hadde jeg et par cm åpning, men riene var ikke streke nok til at de kunne si at jeg var i fødsel. Jeg fikk modnings og avslapningsakupunktur, og ble sendt hjem igjen. Jeg sov godt hele natten og dagen etterpå ble riene sterkere. Vi reiste inn halv5 mandags morgen og var på sykehuset ca 9 timer før Lisa kom. Jeg hadde 3cm åpning da jeg kom og fikk krype oppi badekaret. Det lindret riene litt helt til vannet gikk. Da ble det myyye verre og jeg fikk epidural og sovnet. Etter en stund ble jeg satt på drypp og riene ble mer virksomme, men jeg slappet fremdeles godt av uten store smerter. ¤ minutter på 1 kom Lisa lille. Hun ble også tatt med vakum fordi jeg ikke klarte presse henne ut selv etter 1,5 time med pressrier. Hun var 37cm rundt hodet, men det gikk helt greit det. Jeg måtte bare sy noen små sting.

Jeg kunne tenke meg den samme fødselen denne gangen, men uten døgnet med mase-rier og uten vakumet. Ellers var alt perfekt:) Jeg ønsker epidural denne gangen også. Ser ikke poenget med å ha det så utrolig vondt når det er like bra for babyen at mor ikke stresser seg så mye opp. Jeg skal se hvor lenge jeg klarer meg uten, men vil ikke spille superkvinne. Det er nemlig noe jeg ikke er:)

Nei, nå skal jeg også lese mer på bim, men først skal jeg hente meg et glass med isbiter. Det er sååå godt å suge på. Jeg gjorde det da jeg var gravid med Lisa også:) Merkelig hvordan vi får lyster når vi er gravide.

Jeg skal selvfølgelig gi beskjed når noe skjer, men jeg tror nok ikke det blir helt enda. Svigerforeldrene mine reiser på hytta i 10 dager neste torsdag, så det ville jo vært kjekt å fått lillegutt ut før det. Jeg har 11 dager igjen neste torsdag, men jeg tror ikke jeg rekker det. Satser mer på uken etter det jeg:)

Vi snakkes igjen vennen min.

Klemmer fra meg til deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...