Gå til innhold

Tråkket nettopp på en rusten spiker og fossblødde... hjelp.. er det farlig for baby? Blyforgiftning..?

Anbefalte innlegg

Holdt på å flytte noe, og spikeren gikk gjennom skoene og sokken og sto et par cm opp i foten. Fikk helt panikk, og tenkte på babyen med en gang... kan det være farlig dersom jeg har fått blyforgiftning? Har hørt at man skal gå til lege (gravid eller ikke) om man tråkker på rustne spikre for å utelukke forgiftning... noen med peiling??

Fortsetter under...

Stivkrampesprøyte er vel viktig å få da. Også er det vel vanlig med pencilin eller no for å unngå infeksjoner.

Ville nok tatt en tur til legen uansett :)

Lykke til. Hørtes fryktelig vondt ut..

Tror nok ikke det er så farlig for blyforgiftning, men derimot er man redd for stivkrampe. Stivkrampesprøyte bør du ta hvert 10. år og eventuelt i tillegg hvis du er ute for stygge (urenslige) skader. Eks. store sår av katter, hvis du får dyreavføring i åpne sår osv. Men du skal jo heller ikke vaksineres mens du går gravid. Er det mindre enn 10 år siden din siste stivkrampevaksine, ville jeg ikke vært så veldig bekymret. Men du kan jo godt nevne det for lege/jordmor ved anledning. Det verst tenkelige er jo sepsis (blodforgiftning i dagligtale) men det er det ytterst få som får.

Sjekk såret ditt jevnlig du, og hvis det ikke blir hissig rødt, så går det nok bra. I tillegg kan du jo være obs hvis du får høy feber de nærmeste dagene.

Slapp av :) Det går bra skal du se

Det går helt fint å ta stivkrampesprøyte når man er gravid, i forrige svangerskap ble jeg angrepet(!!) av en katt og fikk stivkrampesprøyte. Var så skeptisk til det, men legen forsikret meg mange ganger om at det overhode ikke var farlig.

Hjelpe meg... er det sant??? Nå friket jeg helt ut her og tårene fosser... Jeg vasket med pyrisept og sprit, grønnsåpe har jeg ikke... Kan jo ikke ringe legen nå, da blir det legevakten med 4 timers venting..

Hjelp!! Dette var IKKE bra...

Annonse

roooolig<?? du fikk vel bare beskjed om at du kunne ta det ganske med ro... og du kan jo ringe legevakta og få litt veiledning siden du fikk så totalt hetta...

Hei,du bør dra til lege så fort som mulig pga.at du kan få blodforgiftning av rustne ting. Grønnsåpe er bra som nevnt over, men legen vil nok sette deg på antibiotikakur for å være sikker.

God bedring, dette ordner seg helt sikkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...