Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Nå vet ikke jeg om du er her lengre, men jeg har lyst til å skrive et par ting. For det første har du nettopp sluttet på p-pilla (i mai, ikke sant?) og da er det helt naturlig at det tar en stund, faktisk helt opp til et år, før syklussen din er regelmessig. For det andre så stemmer det som andre har skrevet at hvis du ikke vet når du hadde eggløsning, så vet du ikke når du kan vente mensen heller. Når korppen har gått på p-piller hender det at eggstokkene "henger" seg opp sånn at eggløsninga kommer mye seinere enn forventet, og dermed forskyver mensen seg også. Hvis du har veldig sein eggløsning kan det bety at hormonene dine ikke er i balanse, og det gjør det vanskeligere å bli gravid. Å bli gravid krever tålmodighet. Jenter som har reglemssig EL og mens bruker gjerne 1/2 år eller mer på å bli gravide, så du må bare ta tiden til hjelpe og håpe at kroppen din normaliserer seg etter hvert. Hvis du ikke har tålmodihet til dette så kan du faktisk kontakte en privat gyn. og be om GU med UL + blodprøver for å sjekke hvordan det ligger an, om du bør få tabletter for å sette i gang mens og EL osv. Dette koster ca. 1000,- men hvis du er så babysjuk som du gir inntrykk av her inn så er det vel verd hver krone - ikke sant? Du har skrevet mange like innlegg denne uka, og noen blir nok lei det, sånn er det bare. Og hvis du virkelig ønsker å få en mer normal sykluss så er det altså hjelp å få - men å sitter her inne å deppe over negative gravid-tester er lite konstruktivt i lengden. Det er i hvert fall ikke DET du blir gravid av.... Lykke til videre fra meg som er
Sussa85 - snart 2? Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Og da var vi i gang igjen ja?.......HVORFOR ER DU ANONYM? det er mitt første spm....Håper du svarer meg på dette? Og ja jeg har skrevet mange innelegg denne uka..for å selv kunne bearbeide mine følelser....Men dette er vist tydeligvis galt. Som du ser fikk jeg en del støtte i sted...men dette spiller sikkert ingen rolle! Og jeg kan vel deppe så mye jeg vil over negative tester? Fordet om jeg kun har prøvd noen "USLE MND"..så kan jeg bli like lei meg hver gang den viser negativ?.... Som det ble sagt i ett annet innlegg her....de som blir lei av syteinnlegg osv kan jo bare droppe å lese dem?? eller hva? er ikke leseplikt her inne så vidt jeg vet.....og jeg har dem som ønsker å vite hvordan jeg ligger an...akkurat som jeg vil med dem..... Og JA..jeg er fullstendig klar over dette med el og ikm osv..men hva så? Det finnes nok av dem som klaffer på første forsøk..hvorfor skulle ikke jeg være en av disse??? Det virker som folk blir drittsure om noen har ett håp om en tidlig spire....DET ER VEL NATURLIG?.......at folk ønsker å bli gravide så fort som mulig? Og jeg er en av dem..så beklager..... Men til slutt vil jeg avslutte med å si at jeg ikke er sur nå....prøver bare og få fram MITT poeng...og jeg er møkk lei anonyme....som mange andre her...Slik som du nå..det virker som du og ønsker å gi meg konstruktiv kritikk? Og det er jo supert! ..men hvorfor i anonym form? redd at du skal bli gjenkjent? Jeg skjønner ikke poenget med det.... Men takk for info om privat gu...trodde faktisk det var mye dyrere..som sagt..jeg har ikke prøvd mange mnd..og jeg har ikke tenkt å bruke penger på gu riktig enda..men ja jeg er veldig babysjuk..og tviler på at jg venter ett år på å gå til utredning hos fastlege. Klem fra meg.....Værsåsnill og svar meg uten anonym....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Beklager så mye, Sussa-85- prøvde bare å gi deg noen gode råd og vink. På meg virker du utrolig umoden ettersom du kommer med slike svar, spørs om du vnte med å bli mor til du er tørr bak ørenen:)
Gjest Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Må blande meg litt i dette her... Tørr bak ørene kan du bli du som ikke kan skrive under på meningene dine med nicket ditt! Og som nevnt over her, du kan jo for eksempel hoppe over å lese sussa`s innlegg hvis de trigger deg så veldig.
mille80 Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Slutter meg til deg Håp:0), akkurat som jeg skulle sagt det selv! Egentlig hører jeg inne på 1 tri nå, og jammen skal ikke anonyme plage vettet av oss der også... argh....
Sussa85 - snart 2? Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Spørs om du bør bli mor enda gitt..som ikke tør å stå for dine egne meninger.....hvilket budskap gir det til dine barn? .....Mulig jeg er umoden..men jeg er prinsippfast i det minste..... Og som jeg skrev så tok jeg i mot det gode rådet ditt..men det overså du sikkert?... Beklager at jeg takket deg for svaret...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. august 2006 #7 Skrevet 18. august 2006 herregud... jeg blir så irritert på anonym at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre!! MÅ bare skrive noe..... du kan ikke påstå at sussa ikke er tørr bak ørene og burde vente med å bli mor, uten at du vet noe om henne! du er jo direkte slem mot henn, hvorfor det? hva har hun gjort deg? de fleste her inne støtter hverandre i for mange en tøff og vanskelig tid.... og vi har rett og slett ikke plass til sånne som deg som bare er ute etter å såre og kritisere. her er det ingen som synes at sussa er masete... vi leser gjerne a hennes inlegg... svarer så godt vi kan.. gir henne håp og støtte. dette er et forum der man kan få ut litt frustrasjon og få masse støtte, sånn at vi kan fungere som vanlig i livet og vi går jo ikke akkurat å snakker om dette til alle vi kjenner, hverken på jobben eller til slekt og venner... der fungerer vi som vanlig. så hvis du ikke har noe bedre å komme med så tror jeg faktisk ikke at det er så mange som er interessert i å leswe dine nedlatende og ufine kommentarer, ihvertfall så er ikke jeg det... og jeg vet... jeg burde bare overse deg og ikke blande meg.. men jeg klarer ikke det... blir lei meg på sussas veine... jeg er en person som faktisk bryr meg om andre mennesker... og sånne som du blir jprovosert av... vet at jeg ikke burde bli det men det gjør jeg.
Sussa85 - snart 2? Skrevet 18. august 2006 #8 Skrevet 18. august 2006 Og det er så godt av det finnes mennesker som deg lengter!....Hadde jeg ikke fått støtte de to siste dagene her på bim hadde jeg nok trukket meg langt bort.....Jeg har tilogmed vurdert å slutte med prøvingen pga av ytre omstendigheter nå..(som ikke har noe med bim å gjøre) jeg blir dratt i flere retninger......men en viktig grunn til at vi vil fortsette er for det første ett kjempesterkt ønske om å stifte familie...både fra min og min kjæres side. I tillegg har jeg to oldemødre som fortsatt lever og deres største drøm (ifølge dem selv) er å oppleve våre barn! Det varmer virkelig om å hjertet om jeg kan oppfylle deres drøm! Tenk å bli tippoldemor:) De ytre omstendighetene som drar meg i motsatt retning trenger jeg ikke å snakke om her og nå.... Men poenget er...jeg vet jeg ikke burde høre på anonymes krasse og ofte uvennlige svar. Men når jeg er neffor og lei meg fra før så hjelper virkelig ikke kommentarene deres. "du bør vente til du er tørrere bak ørene med å blir mor"...grusomt sagt til noen som faktisk føler seg klar. Hvem er anonym til å avgjøre dette? akkurat som lengter sier.. Kjenner anonym meg? Er anonym psykolog med relevant utdanning for å avgjøre slikt?....sukk... Jeg oppfordrer alle her inne til å ikke bry seg med anonyme....selv blir jeg såret ...og dette er noe jeg ikke klarer å unngå......MEN STÅ PÅ ALLE SAMMEN:) Og som jeg har skrevet flere ganger nå så tok jeg faktisk i mot rådene til anonym og takket for den delen i svaret som var vennlig ment. Jeg stillte kun spørsmålstegn ved anonymiteten jeg......Men dette gikk mange hus forbi..... Klem
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 selvfølgelig blir man såret når man får sånne kommentarer... selv om man prøver å ikke bryr seg så gjør man det... men det er nok bare anonym som irriterer seg, ingen av oss andre.. det skal du vite... men hvordan går det med deg... har tante kommet? du er jo langt over tiden nå.. er du ikke det? tatt flere tester? jeg er sååå spent jeg!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 18. august 2006 #10 Skrevet 18. august 2006 Håper virkelig det....at det er bare anonym som irriterer seg mener jeg.... Tante har ikke kommet nei.....Om jeg ikke tok helt feil av el og Ikm så er jeg nå 10 dager over tiden. Men hadde antydning til noe som var eggeløsning slim på Ikm dagen den 9 aug. Så om jeg hadde el da skal jeg ikke ha mens før tidligst tirsdag neste uke:) Så blir spennende å se hva som skjer.....Jeg er ikke gravid ihvertfall..den tanken har jeg lagt i fra meg..håper bare tanta kommer snart! Hvordan er det med deg da? Reiser på hytta i helga jeg da..nærmere bestm røros..så gleder meg masse!....
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. august 2006 #11 Skrevet 18. august 2006 jeg har kommet ovr min lille tante depresjon, hehe!! gleder meg nå til neste pp... skal på hyttetur med jentegjengen i helgen... reiser om noen timer... gleder meg.. selv om 2 av dem nylig har fått baby og begge skal ha med den lille og en annen er gravid... hehe... blir mye babyprat... men men!!! har fått legetime for å sjekke el neste måned.. så det blir bra!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. august 2006 #12 Skrevet 18. august 2006 Du har i allefall all min støtte. Vi er vel her for å støtte og for å finne støtte i hverandre?? Var liksom derfor jeg meldte meg inn her da. For å få litt støtte, kansje støtte andre i samme situajon, for å få svar på ting jeg lurer på, og muligens svare andre på ting de lurer på. Dette er jo et veldig følsomt tema for folk. Og jeg syns ikke andrde skal prøve å ødelegge det. Når man er klar for barn kan man kun bestemme selv, det er veldig individuellt.. Noen av vennene mine har fått barn og har vært klar for det lenge, vi har nå nylig blitt så klar for det, at vi faktisk vil prøve, mens andre jeg kjenner ikke er klare enda. sånn er det bare. Er 83-modell jeg da. =) Stor varm klem fra
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 18. august 2006 #13 Skrevet 18. august 2006 Til "lengter". Men da har du jo sjans til å være mye sammen med sånne små, og det kansje stimulerer deg såppas at det blir full klaff neste pp. =) Ønsker deg i allefall lykke ti!! Klemmer fra
Sussa85 - snart 2? Skrevet 18. august 2006 #14 Skrevet 18. august 2006 Det er godt å høre!! Bare gled til masse ny prøving og se positivt på ting..det skal jeg prøve nå neste mnd..bare tanta kommer først! Blir bare koslig med babyprat på turen tenker jeg! kanksje morsfølelsen kommer fram!....vet de at du prøver? Kos deg masse på tur da!..det skal jeg ihvertfall! Hadeklem!!!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 18. august 2006 #15 Skrevet 18. august 2006 Takk for det! vi er her for støtten ja..det jeg ihvertfall..men du har desverre de som er her for andre ting! lykke til med prøvinga!... Nå må jeg dra på hyttetur! God helg... Klem tilbake til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå