Gå til innhold

Når bør man fortelle det til sjefen og kollegaer på jobben

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har så smått begynt å slippe nyheten. Er 8+2. jeg er avdelingsleder og må tilrettelegge arbeidsuken litt så jeg ungår det største stresset. Har derfor valgt å fortelle det til min sjef for noen dager siden, og min nestleder under meg slik at h*n vet hvorfor jeg har gjort de forandringene som jeg har gjort i vaktlistene. Begge to tok det kjempe bra:) Tenker det er godt om de vet det om dette ikke skulle gå så bra og, trenger litt støtte og forståelse da.

Ellers så skal jeg snart på en jobbfest med ledergruppen, så da får jo de andre avd. lederne det med seg (jeg har liksom alltidmed når d er snakk om jobb fest.. finnes likosm ikke noen unskjuldning som blir god nokk her..;)) men er da nesten inne i uke 12, så gidde ikke å lyve for denne ene uken liksom;)

Litt usikker på når mine ansatte skal få vite det, men de får nok med seg ryktet etterhvert vil jeg tro..kanskje skal jeg henge opp et oppslag eller noe, men vet ikke helt hvordan jeg ksal gjøre dette..(jobber skift, så kan ikke samle alle..)

hei. Jeg fortalte det på jobb forrige uke, og da var jeg 12+2 dager. Ville vente til jeg hadde passert 12 uker. Var veldig nervøs for hvordan de kom til å ta nyheten (begynte i den jobben 1.aug). Men, de tok det veldig bra; mange gratulasjoner og klemmer!

Lykke til videre!

• 2 uker senere...

Jeg fortalte det i uke 18.Det gikk veldig bra. Mye bedre enn forventet faktisk. Arbeidsgiver og kollegar trenger ikke å få vite noe før du må søke om permisjon, men for å være litt grei kan man gjerne si det tidligere.

• 2 uker senere...

Annonse

Takk til Beretta for godt svar! Så en behøver ikke å si noe før en skal søke om permisjon! Jeg sa fra til min hovedarbeidsgiver da jeg var 11 uker på vei, greide ikke å vente lenger. Ventet til jeg var gått 12 uker med å si det til kollegene.

Jeg underviser 3 timer i uken, og har ikke sagt det der enda. Nå er det mange som vet det, men jeg tenkte jeg skulle si det til sjefen på skolen personlig, og den muligheten har ikke kommet enda. Enda verre er det at jeg vegret meg litt for å ta undervisningsjobben siden jeg visste jeg var gravid, og ikke hadde lyst til å si det da jeg ble ansatt. Håper de ikke har fått høre det av noen andre enda:-)

Eg fortalte det til sjefen når eg var 11+3 og sjefen tok det veldig bra. Takka for at eg sa det så tidleg. Kjedeleg viss sjefen får vite det av andre, greitt å få fortelle det sjølv. Skal fortelle det til dei eg jobbar med no då eg er 12 veker no :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...