tvillingen Skrevet 17. august 2006 #1 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg fikk en gutt for 8 mnd siden, det ble et hastesnitt (grad 2), det var avføring i fostervannet og lite aktivitet hos babyen, de tok vannet og det bar rett ned på operasjonsstua. Jeg var 12 dager på overtid, og ifølge legen ble han tatt ut i grevens tid. Nå er jeg gravid igjen og lurer på om jeg skal søke om KS, redd for å gå over tiden denne gangen også, at noe skal skje på slutten osv. Jeg er over 35 år, og har lest at det er 30 % sjanse for at det blir et hastesnitt igjen pga at livmoren ikke tåler riene. Skal nok føde på Bærun, noen som kjenner til "reglene" for å få innvilget keisersnitt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5965388-hva-skal-til-for-%C3%A5-f%C3%A5-et-planlagt-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvonnemor Skrevet 18. august 2006 #2 Del Skrevet 18. august 2006 Det er en vurderingssak, høres ut som om ks kan være en grei løsning for deg denne gangen, men jeg vill nok forhørt meg med lege eller jordmor og gått igjennom forrige fødsel. Fødte du på Bærum sist også? Var det 12 dager overtid eller 12 dager over terminen (overtid regnes etter 42 fullgåtte uker...)? Jeg fødte på Bærum sist, 17 dager over UL-termin og 32 dager over sikker menstermin, min datter hadde misfarget fostervann og ble fraktet i ambulanse til intensiven på Rikshospitalet umiddelbart etter fødsel, ganske tydelig at det var overtidskomplikasjoner. Hun ble forløst med vakum over enormt lang tid og de vurderte haste-ks, men mente at det ikke var nødvendig. Blir bare så utrolig sint når jeg leser om andre med overtidskomplikasjoner, så synd når det kunne vært unngått. Denne ganngen skal jeg ha planlagt ks på Rikshospitalet (setter ikke mine ben på Bærum igjen...), og jeg har snakket med jordmor og overlege om førløsningsmåte, og kommet frem til at det er den beste løsningen. Lykke til uansett hva det blir til og lykke til videre i svangerskapet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5965388-hva-skal-til-for-%C3%A5-f%C3%A5-et-planlagt-ks/#findComment-5976810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morlille_79 Skrevet 19. august 2006 #3 Del Skrevet 19. august 2006 Hei. Jeg vet ikke hva som er "kravene" for å få et keisersnitt, men jeg var gjennom et hastekeisersnitt under min forrige fødsel. På Bærum. Og jeg drar ALDRI tilbake dit! Avd.legen gjorde sitt beste for å "avverge" keisersnittet, men etterpå kunne de fastslå at det var det eneste rette.... Kunne gått galt uten. Fikk MASSE komplikasjoner. For det første ble spinalen satt feil, så jeg ble bedøvet opp til over NESA under inngrepet! Måtte få hjelp til å puste og greier. Har i ettertid fått vite at det er veldig farlig om den går enda litt lenger opp... Jeg fikk gule stafilikokker i såret, -og store blodklumper inne i magen fordi "et eller annet" lå og blødde der inne etter at de hadde sydd meg igjen. Var skrekkelig vondt, og greide ikke å stå på bena de tre første ukene. Måtte derfor gjennom ny operasjon for å fjerne blodet.... Fikk en nyyyyyydelig sønn, men skal ALDRI tilbake til Bærum. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5965388-hva-skal-til-for-%C3%A5-f%C3%A5-et-planlagt-ks/#findComment-5992789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvonnemor Skrevet 20. august 2006 #4 Del Skrevet 20. august 2006 Gikk du noe over termin? Hvorfor ble det haste-ks? Jeg er fryktelig skeptisk til Bærum. Jeg gikk jo en evighet over, og de tok absolutt ikke hensyn til min menstermin, selv om jeg var 100% sikker så siste mens osv, og det viste seg at min termin antagelig var mest riktig. Vi holdt på å miste datteren vår fordi Bærum ikke ville sette igang fødselen, og da den omsider kom i gang og det var lite fremgang og misfarget fostervann ville de ikke ta keisersnitt. Vi vil antagelig gå til pasientskadeerstatning mot Bærum da vi har fått barn med CP som høyst sannsynlig (vi er ikke i tvil...) skyldes fødselen og ekstrem overtid. Vi fikk en nydelig datter som har klart seg fint, men jeg setter ALDRI mine ben på Bærum sykehus igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5965388-hva-skal-til-for-%C3%A5-f%C3%A5-et-planlagt-ks/#findComment-6003045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå