Gå til innhold

Der ringte jammen krybbedødforeninga..


chill+enda en til

Anbefalte innlegg

..på mobilen min... merkelige greier.. de ringte da jeg var gravid i vår også.. Har aldri hørt fra de før det..

Så det sa jeg til hun som ringte.. Beklaget veldig.. hmfp.. har resevert meg mot slike oppringninger også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste en artikkel om dette for en stund siden... Der kom det fram at de på et vis hadde sett seg ut gravide og nybakte foreldre å ringe til, for de er ekstra bekymret og vil mer sannsynlig gi støtte. Jeg har aldri skjønt hvordan de kan finne ut hvem dette gjelder.

 

Men uansett ville jeg aldri støtta dem hvis jeg var i risikosonen for å oppleve dette, ville følt at det var å friste skjebnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les svaret jeg fikk på skravlesiden.. de vet visst ikke at vi er gravide eller har født. Merkelig at jeg aldri har hørt fra de tidligere syns jeg da bare.. men er nok bare jeg som er dum :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... Tro meg, de har sine metoder for å finne ut hvem som er gravid. Men ofte ringer de til jenter i 20-30 årsalderen og sannsynligheten er ganske reell for at den de ringer faktisk er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine mistanker jeg også.. men tror ikke man skal rope det ut for høyt her nei. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ringte meg også, da jeg var 20 uker på vei. Jeg ble skikkelig oppskjørtet og sa at det var rimelig upassende at de ringte midt under graviditeten. Hun beklaget og sa at det visste de ikke, men jeg har hørt om så mange som har opplevd dette.... Hun lo og ønsket lykke til videre. Uhøflig og upassende spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt tre dager etter at jeg hadde mistet forrige gang, samboeren min en uke før. Nå ble jeg oppringt igjen når jeg var omtrent like langt på vei som jeg skulle vært forrige gang, ca 9/10 uker. Jeg tror ikke det er helt tilfeldig hvem de ringer til nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble oppringt da jeg hadde nyfødt på ett par uker sist. Synes de er veldig slue som gjør dette...

Lurer veldig på HVOR de klarer å fiske frem opplysningene om gravide/nyfødte fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de leser fødselsannonsene i avisene.

Der står det jo ofte fullt navn på både far og mor...

 

Men hvordan de finner gravide kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får lister fra bla Libero og sånn kjeder....

 

Hvis jeg ikke tar feil...

 

Jeg har ikke blitt ringt opp, heldigvis. Men skal ikke se bort ifra at jeg blir det denne gangen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i det, men de ringer på et tidspunkt hvor vi er veldig sårbare, og det er ikke ubevist. De ringte meg også da poden var et par uker gamle, og aldri hørt fra de siden. Poden er 6 år, og jeg venter at de nok ringer når neste er født. Når de ringer til oss når vi er mest sårbare så øker sjansen for å øke inntekten/støtten... Og et eller annet sted får de listene sine fra, selv om de skulle si noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns heller ikke det er noe som helst galt i støtte de! Synes bare det er så utrolig merkelig at de ringte meg da jeg var blitt gravid nå tidligere i år. Ikke hørt en knyst fra de før det..

Og nå da de ringte igjen, hadde jeg jo også resevert meg, noen mnd siden jeg gjorde det..

 

Jeg har opplevd to babydødsfall i familien iløpet av kun et års-tid, så det mangler ikke på følelsen for å støtte, bare så det er sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det hadde ikke manglet på støtten uansett! Bare det at jeg har opplevd det så altfor nærme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...