Gå til innhold

hvordan er formen etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Til dere som har tatt planlagt keisersnitt. Har lest flere steder at man kommer seg mye raskere hvis man går igjennom vaginal fødsel. Er selv usikker på om jeg tør føde vaginalt eller om jeg skal ha keisersnitt. Lurer bare litt på erfaringer om hvor raskt dere er på beina igjen etter et keisersnitt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5965081-hvordan-er-formen-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde forferdelige smerte og måtte ha hjelp til alt den første 1.5 uka.

Når jeg bevegde meg måtte jeg gå krokbøyd, støtte meg til møblene og ta mange pauser. Var forferdelig, men vil ta ks igjen hvis det skulle bli behov for det.

Jeg hadde et haste KS, men smertene etterpå er jo det samme enten det er planlagt eller ikke. De verste smertene var over etter 3 dager, men da jeg kom hjem ble det på en annen måte, vanskelig å komme ut av senga, stikkende rivende smerter kom og gikk i magen, men det verste er dette med at man ikke kan løfte noe særlig, er det første barnet går det jo an, du kan løfte ditt eget barn, men har man flere små hjemme er det jo verre.

Jeg fikk ikke skrekken, vondt er det jo å få barn uansett, den kommer man ikke utenom, men alt leges fortere etter en normal vaginal fødsel.

Er selv gravid igjen og er veldig usikker på om jeg skal føde vanlig eller søke om KS.

Hei!"

Jeg hadde et hastekeisersnitt, ble liggende på sykehuset i 4 dager

Tok agraffene(stifter) etter 10 dager, hadde ingen problemer med å reise meg opp fra sengen eller fra stolen.Jeg kunne også løfte babyen uten store problemer.

Hadde heller ingen smerter ellers når jeg beveget meg.

Vår datter er nå 14 mnd, og har ikke noe trøbbel i det hele tatt etter keisesnittet

Så jeg var i veldig god form, og blir det fler og det viser seg at det må bli ved keisersnitt gjær jeg gjerne det

Men husk at vaginal fødsel er generelt det beste, både for mor og barn.

Det tar litt lenger tid for noen keisersnittbabyer å komme seg etter fødselen, jeg opplevde også at det tok lenger tid med amming og at det tok lenger tid før de værste hormonene var ute av kroppen.

Hadde jeg kunnet velge, ville jeg hatt en vagnial fødsel.

Vil legge til at jeg var halvveis i fødsel før det ble hastekaisersnitt.

Lykke til med beslutningen om det blir KS eller ikke!

Jeg har ikke hatt KS (skal ha det til høsten), men fødte vaginalt sist. Jeg satt i rullestol ca 2 døgn etter fødselen og hadde store smerter den første uken.

Tror at smertene og hvor lang tid det tar å komme seg er ganske likt.

Husk at et ks på ingen måte er ukomplisert, og ofte er det bedre for kroppen å føde vaginalt enn å gå igjennom et keisersnitt.

Lykke til uansett hva du velger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...