Gå til innhold

Trenger råd!


♥Spirevipp♥

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut i går at jeg er gravid, og er 4 uker og 6 dager på vei! Jeg har mistet 2 ganger før i uke 5 og i uke 7, og er selvsagt litt nervøs for at det kan skje igjen!

 

Nå har det seg slik at jeg og min kjære har blitt enige om å ikke fortelle om dette før vi er lengre på vei!

 

I dag når jeg kom på jobben så leste jeg at meg og mine kollegaer skal på seminar til Amsterdam i slutten av august....dvs. at jeg synes det er alt for tidlig til å fortelle min sjef dette.

 

Jeg har foreløpig et engasjement i jobben ut januar 2007, men med muligheter for fast....Hva skal jeg gjøre? Skal jeg sykemelde meg? Skal jeg fortelle min sjef? Jeg vet at dette er en fylletur uten like, har vært med dem en gang før på seminar! Jeg har heller ikke fortalt at jeg er gravid til noen i familien enda, så dere er de eneste som kan hjelpe meg nå!!!! Jeg trenger sårt noen råd eller tips? Kommer jeg med en antibiotika unnskyldning så skjønner de hva som er i gjerde.....Jeg vil jo være med på turen, men jeg føler nesten det er et drikkepress!!!

 

 

HJEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet de at du prøver å bli gravid? Da kan du bare si at du ikke drikker i tilfelle du skulle være det.

 

Gratulerer forresten! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jeg miste min første også... fant nettopp ut at jeg var gravid. vi vil helst ikke si no til noen, for d kommer så fort ut. men jeg følte at sjefen burde vite d, i tilfelle d skulle gå galt igjen. d kan være lurt og si i fra, så kanskje du slepper turen. Men d er bare du som vet va du er klar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett det der, da... Spørsmålene kommer jo kjapt hvis man ikke tar en øl eller et glass vin på fest.

Du kan jo ta en liten hvit løgn, hvis du syntes det er ok overfor kollegaer? Det gjorde jeg nå, til og med overfor gode venner. Vi var på en fest med gangavstand hjem hvor alle spurte hvorfor jeg ikke ville ha vin til maten. Jeg kunne jo ikke skylde på at jeg skulle kjøre bil, så hva skal man svare da ?

Jeg falt og slo hodet kraftig tidligere i sommer og fikk en skikkelig hjernrystelse - jeg fikk alkoholforbud av legen i 3-4 uker fremover, så selv om årsaken var en annen brukte jeg det som unskyldning og ingen som blunket to ganger av det. Du kan jo "låne" unskyldningen? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok prøvd å finne på en unnskyldning for å slippe turen, eller en grunn for at du ikke drikker. Jeg hadde en lignende situasjon i begynnelsen av mitt forrige svangerskap der jeg skulle være på messe i en uke. Jeg endte opp med å si det til min sjef på slutten av uken vi var der nede, og det ble godt mottatt. Men så hadde jeg fast jobb også da.... jeg hadde nok ikke gjort det hvis det bare var midlertidig.

Hvis du har barn fra før så kan du jo si at du ikke får barnevakt..... Ellers er jo urinveisinfeksjoner en grei forklaring for en antibiotikakur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der med hjernerystelsen som du fikk "låne" var jo ganske bra da:) jeg har brukt urinveisinnfeksjon unnskyldningen og lagt på litt ekstra... at dem er litt usikker og at det kanskje er gått videre i "tarmene"... funker bra den....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har reist med fly før med jobben kan du spørre sjefen din om du kan få fri fordi du har ekstremt flyskrekk...hvis han ikke kan gi deg fri så si at da må du sykemelde deg for du orker ikke å fly....

 

Hvis du har reist med fly før med jobben så må jeg legge hodet i bløt igjen...

 

Hva med å si at du er invitert i bryllup til nær venn, rund dag fest til et nært familiemedlem og at du dessverre ikke kan være med!

 

Husk da å si grunnen til at du ikke kunne være med når nyheten sprekker!

 

Gratulerer forresten og velkommen inn til oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...