Gå til innhold

Hvordan regner du ut alder på barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har min helt egne regning på hvor gammel gullet er, jeg sier at hver måned er 4 uker, så da regner jeg fra torsdag (da hun ble født) og fire torsdager fremover, og kaller det en måned.

Jeg driter i den vanlige kalenderen, det er så mye mas.

Begge deler er vel rett rekning, og eg har brukt begge delene, eg. Han er fødd 2. desember, så 2. januar var han jo ein månad gammal, men han var fire veker gammal nokre dagar før. Har vorte gradvis mindre nøye på det, då, og no er det vel ikkje lenge før eg sluttar å at med dei halve månadene når eg seier kor gammal han er.

Annonse

Sidan det er meir enn 28 dagar i dei fleste månadene, går det ikkje heilt opp med fire veker på ein månad. Difor er det faktisk skilnad på å vere 8 veker gammal og å vere to månader gammal. Men du har jo sjølvsagt rett, og det er jo berre med dei minste babyane det er noko særleg poeng i å fylgje med på både veker og månader.

blir jo helt teit å si at babyen er 4 mnd når den er 16 uker???? selvfølgelig er babyen 4 mnd fra den datoen den er født....jeg sier at datteren min ble 3 mnd den 6 denne mnd...opptil hun var ca 10 uker pleide jeg å si ukene.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...