Gå til innhold

Blodtrykk målere, noen som vet?


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

stoler ikke på legen min..

han målte blodtrykket mitt, på maskinen stod det 145 til venstre og 60 til høyre..

 

Så skriver han på svangerskapskortet mitt 115/60..

 

stemmer det?

han er så sløv den mannen!! blir gal snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei vet.. det var det som stod på måleren,IM SURE! men tenkte om måleren er utenlansk eller noe sånn, som med vekt på engelsk at det er forskjellig fra norge å utlandet..om du skjønner..hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men det har jeg ikke noe tro på. Bruker nok samme benevnelsen.

Han skrev nok feil. Spør neste gang om han gjør det samme om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var 115/60 så har du i såfall et fint blodtrykk...145 høres veldig høyt ut, hvis du ikke spurtet opp ei trapp med BT-måleren på armen da, eller er godt opp i alder;)

 

Hvis du er bekymra for om det er feil, så dra bort til legekontoret å få noen til å måle på nytt, om så legesekretæren.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant at et BT på 115/60 er et bedre trykk enn 145/60. Men desto større grunn til å få det riktig på papiret...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,men jeg skjønenr lite av dette..

kan være han målte to ganger.. men jeg så det stod 145 der, kan ha vært ett annet tall som er for noe annet..

 

Jeg har ingen grunn til å ha høyt blodtrykk..

er 22år veier 56 kg å trener regelmessig å spiser sundt.. men som gravid er jeg veldig nøye med alt også blodtrykket! :)

 

Lurer på å bytte til jordmor, hvor skal jeg hendvende meg da? er det gratis??nå er jeg drita lei hele gubben bort på legesenteret! huff:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bekymre deg for med dette trykket altså. Det kan komme av at du var litt spent eller ikke i form. Undertrykket (60) er perfekt, og det er det som er det viktigste. :) Høyt blodtrykk snakker vi ikke om før det er opp i 90 i undertrykk(altså det du hadde på 60) Normalen er 60-80 i undertrykk. Overtrykket (145) regner vi som oftest 100 + alder.

 

Nå bablet jeg hvis litt.. He he..

 

Ang å bytte til jordmor kan du henvende deg på helsestasjonen. Det er nok like greit så blir kontrollene hyggeligere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja,jeg tenker ikke så mye på det nå..du har greid å roe meg:-)

takk takk!:-o)

 

Er fint med gode svar!:-)

 

Jeg dro til legen idag, forlanga en toxo-test.

De sa at det var vanlig å ta den mellom uke 12 og 15.

Men om man får dette før uke 12 er fosteret ganske ille ute er det ikke?

 

Tror jeg skal bytte ja, så blir det litt bedre..Ønsker ei snill jordmor å ikke en stressa lege! hehe..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...