Gå til innhold

Butikk ansatt

Alvepike

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg jobber på en bensin stasjon. Vaktene her er på 8, 5 timer og selv om det blir en del gåing og slikt så er det egentlig en grei jobb. MEN , når jeg jobber en kvelds eller morgen vakt så får jeg så utrolig vondt i magen når jeg løfter ut de tunge trallene, og det verker gjerne i 2-3 dager etter på. Men hva skal jeg gjøre? Bli sykemeldt pga det? På min jobb jobber vi bare en pers pr skift så jeg kan ikke få noen andre til å gjøre det for megheller. Og alle dagvaktene er tatt av ei alene mor som trenger å jobbe fra 9 til 4 , kan ikke jobbe tidlig morgen eller sent på kvelden når man har alene ansvar.

Føler meg så teit , men hva kan jeg egentlig gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg jobber selv i butikk. Er no 6 måneder på vei. Sliter ein del med beina, p,g,a dette har sjefen min og eg blitt enig om att eg ikke skal jobbe meir enn 6 timers dag, ikke løfte tunge ting og sitte når eg har annledning til dette. Det er sjefen din sitt annsvar å tilrettelegge arbeidsdagen til ditt beste, du skal ikke bære på tunge ting når du får vondt. No skal du ta hennsyn til deg og barnet, ikke din feil att ho andre er allenemor. høres kanskje frekt ut men viss ikke du får ordna på arbeidsforholdene dine så blir du sjukemeldt. Sjefen din skal vite att det er hans/hennes problem og ikke ditt.

Skrevet

Ting bør bli tilrettelagt til deg, at f.eks disse løftene ikke blir gjort av deg.. skal kunne gi deg mulighet til å sitte evt. bak kassa.

Jeg driver selv butikk, men har omvendt problem, jeg er gravid, men har ansatt som til stadihet er syk og sykemeldt, og jeg kan ikke gi bort hennes vakter per. da denne personen var først ansatt.Så stadig må jeg jobbe lange dager, og får aldri stabilitet i timelistene da det til stadighet er sykemeldinger. PS! dette er sykdommer, men også psykiske sykdommer(angst ect.) (så ikke noe med arbeidsfoholdet å gjøre, det har vi snakket om , og personen har flereganger og uoppfordret rost meg som sjef, og forteller hvor glad hun er i jobben)

Så for alldel stå på krava deres, men vær åpen med arbeidsgiver, slike rker er veldig sårbare, og blir lett skadelidende om man ikke spiller med åpne kort(det gjelder begge veier)

Skrevet

Æ jobbe i ferskvaredisk, der det e høgt tempo tell alle tider. Har hadd ferie no, men e snart færdi me den. E helt i begynnelsen av graviditeten, men grue mæ tell æ kjæm længer ut mht jobben som e ganske krævanes tell tider. Ka har man egentli rett på? Æ har aldri jobba ute i butikken, sittet i kassa osv, kan man ha rett på det? For å få mindre belastning osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...