Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så glad ,føler meg 20 kg lettere til sinns.Trenger ikke grue meg til fødselen lengre..Dato er allerede satt til 2 november.Da blir Marius født.Så rart å vite det da :0)

Han er 3 % mindre enn normalt,bedre det en større sier nå jeg.

Er så glad for at jeg får ks.Etter 3 vaginale fødsler så gleder jeg meg til å føde i kontrollerte omgivelser.Ingen panikk angst som kan komme snikende..

Hadde trodd jeg måtte kjempe for ks.Men sa hva jeg følte og da sa legen helt i orden, da blir det den 2 november... Ble paff, men veldig glad .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så flott da!!! Er det ikke spennende? Og så godt å slippe å grue seg! Nå får du bare nyte resten av svangerskapet og glede deg til 2. november!

Klem fra

Skrevet

Så det ble en gutt:) Husker du tvilte...hadde magefølelse for jente.

Så godt at de tar din angst alvorlig. Det må være godt å endelig kunne senke skuldrene, og kun fokusere på det positive).

Skrevet

Så bra at det ordner seg for deg. Det må være helt merkelig å tenke på at du allerede vet datoen for når Marius skal komme.

Setter de dato såpass lenge før din egentlige termin slik at det ikke skal være så stor sjans for at du går i fødsel før de får tatt keisersnittet?

Håper du nyter resten av svangerskapet ditt, og at du får en rolig tid framover.

Skrevet

Så bra for deg :-)

Har du noe imot at jeg spør hvorfor du velger keisersnitt? Jeg lurer veldig på om det hadde vert det beste for meg også i forhold til tidligere psykisk helse... har slitt en del med angst-problemer... Men vil gjerne "takle" og klare en vanlig fødsel også... men er så usikker...

Håper på svar.

Klem fra

Skrevet

Hvorfor vil du har keisersnitt,virker som du er hoppende glad for at du har fått det.Det beste for barnet er jo å bli født på naturlig måte,hvis dette er mulig da.I enkelte tilfeller så går jo ikke det,men føler vel at det ikke er tilfelle her.Så derfor lurer jeg på hvorfor du er så hoppende glad for å få keisersnitt.

Skrevet

sylvi stvg:

Hvorfor er det det beste for barnet å bli født på naturlig måte?

Skrevet

Vel,grunnen til dette er bl.a at når de blir født på naturlig måte,så får de "presset" sammen lungene når de blir født,fostervann kommer ut og de puster lettere.Vet ikke om jeg fikk sagt dette helt rett,men dette er en av årsakene.Jeg har lest en del bøker om graviditet,fødsel og sett tv program og alle sier det samme.Leger har også sagt dette til mange av min bekjente,som har hatt angst for å føde.

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Sylvi stvg;

LES denne setningen om igjen:

Er så glad ,føler meg 20 kg lettere til sinns.Trenger ikke grue meg til fødselen lengre..

Tror nøkkelordet er Grue..

Skrevet

Har visst noe med at den lilles ferd under fødselen er viktig for overlevelsesevne osv...sterkere imunforsvar etc... Kjenner en del som har blitt tatt m keisersnitt og de har vært syke og snørrete siden de var født. For mor sin del er det vel at når det er over er det over der og da.Keisersnitt "sliter"du med ukesvis etterpå...Jeg har selv litt angst for dette,men har full intensjoner om å fullføre dette naturlig hvis det lar seg gjøre.Med epidural da;)

Skrevet

Vaginal fødsel er ikke alltid "det beste for barnet". Spesielt ikke når mor sliter og har angst. Å ha en mor som er bekymret og redd frem til fødsel er mer skadelig for barnet enn at hun tar keisersnitt. Sikkert mange som er ueninge med meg her. Jeg har hatt både vaginal og keisersnitt og skal be om å få keisersnitt den gangen her. Er bekymret og blodtrykket mitt stiger til værs pga dette. Det er ikke bra for meg eller babyen:

Skrevet

Jeg kjenner en del som har blitt født normalt, og de har vært syke og snørrete siden de var født. : )

Skrevet

Mi datter har vært så frisk, og er ei frisk og aktiv 1 åring i dag. Det er derfor jeg ikke forstår det dere skriver. Det finnes både syke og friske barn ved vanlig fødsel og ved keisersnitt.

Skrevet

But ofcourse... Ikke noe "regel" på noe...men generellt sett er det nok det beste alikavel...Tror legene har mer peiling enn oss,og det er det de sier... I enkelte tilfeller er keisersnitt bedre,men det er som regel under komplikasjoner... Noe jeg synes blir mer og mer av... Så langt har i allefall jeg - tross min angst-og etter gode råd og oppmuntring fra folk her på bim og rundt meg,tenkt å gjennomføre "naturlig" hvis det er mulig...Men at det er noe jeg ikke "gleder"meg til er sikkert og visst.Prøver bare fokusere på det positive... Så får vi se da...

Skrevet

Fint at du har bestemt deg for det. Det ville jeg også gjort om jeg kunne velge, men det er kunn for min egen selvfølelse av å oppleve det å kunne føde normalt.

Leger sier veldig forskjellig. For de jeg har snakkert med sier at ved et planlagt keisersnitt hvor alt går rolig for seg, så er det ikke noe mer problematisk.

Tror kansje de sier forskjellig alt etter situasjonen.

Skrevet

Selvom jeg også kunne ønske å ta keisersnitt (på en måte vil jeg det og), så vet jeg at det er best å føde "normalt" :-)

Tror jeg snakker for ALLE når jeg sier at å slippe alt som heter smerte, tårer, frykt, og alt som er - HADDE vært en "ønskesituasjon"... Men det er farer ved KS og...

Og man bruker lang tid på å komme seg igjen etterpå... Men jeg forstår også dem som velger det pga angst og frykt... Det er vel egentlig opp til hver enkelt av oss :-)

Skrevet

Da har jeg skrevet min historie i egen tråd for de som lurer på hvorfor jeg vil ha keisersnitt.Har lov å ombestemme meg om jeg plutselig ikke vil ha ks.Det har jeg avtale med legen om..Det er lagt til 10 dager før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...