PrincessElisabeth Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 føler nesten jeg er den eneste her som kun har hatt den ene ultralyden i uke 17...er det slik at alle får mer enn en, hvem får isåfall, jeg mener da selvsagt utenom de som tidligere har hatt komplikasjoner eller mistet eller liknende...bare lurer, gidder ikke denne diskusjonen slik som det har vært heftige hormonflte krangler som har vært både skalige og usaklige...bare lurer
Murmeline Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Hei PrincessElisabeth&Bethina01.11 Så fint navn du har valgt da:) Vi har jo snakket sammen om ul før, og helt enig; nok om det.. Men; jeg har flere venner som har barn, og ingen av de har hatt komplikasjoner som abort, blødninger el tilsvarende. De fleste hadde bare den ene ule-en. Tror bare ei av dem hadde en ul til, og det var da på slutten, da hun kom inn med nesten-rier. Da målte de først med ctg, så kikket de med ul. Sikkert for å roe ned mammaen litt:)
EleResa Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Det er vel mest normalt med en ultralyd. Jeg har riktignok hatt tre ordinære ultralyder, men det kommer av at jeg var for kort på vei første gangen til at de kunne sette termindato, og andre gangen fordi de ikke klarte å se hjertet med de fire kamrene tydelig. Så jeg ble kalt inn til de var fornøyde med undersøkelsene og ikke fant noe patologisk. Har ikke vært på ul privat, og vet heller ikke om vi får gutt eller jente.
PrincessElisabeth Skrevet 17. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2006 ja jeg skulle på en måte ønske meg litt flere jeg også, men er på samme tid glad til for at jeg bare fikk den ene, tyder på at alt er bra, men alt var jo heldigvis bra hos dere to da EleResa *22.10* bare lurte på om de fleste gikk på flere ul anbefalt fra lege eller noe, siden de tipper på vakten til noen fostere osv... min første dette så jeg er litt forvirra her jeg syns også navnet er fint(betyr lille elisabeth ) men tusen takk, er så gøy å høre
6. okt. Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Så fremt det er et normalt svangerskap tilbys kun en ordinær UL og det er den mellom uke 17- 20 for å finne ultralydtermin. Ultralyd er helt frivillig så det finnes også dem som velger å ikke ta i mot tilbudet.
_svana_ Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Tror de aller fleste har en eller to. Selv hadde jeg ingen før ordinær ul, men nå får jeg ul på hver kontroll. Det er (mest) fordi sf-målet ikke kan si noe om veksten til hvert enkelt barn (jeg skal ha to).
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Jeg var på en ul i uke 12 fordi jeg hadde hatt blødninger hver eneste dag siden uke 5 også var jeg jo på den ordinære i uke 19.
milla1312 Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 Hei hei :-)) Grunnen til at jeg har vært på flere UL er pga at jeg går til min faste gynekolog, som er fødselslege og spes. i kvinnesykdommer, jeg bruker han som min lege i svangerskapet. Og dermed får jeg UL hver gang jeg er på kontroll, begynte med Ul allerede i uke 5, og har hatt det på hver kontroll... Er ingen spsiell grunn, er rett og slett for jeg har muligheten til det, og da vil jeg jo se prinsen min så ofte jeg kan :-))
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 17. august 2006 #9 Skrevet 17. august 2006 Jeg hadde flere ul i forrige svangerskap. Begynte med en truende abort, og fikk da ul på sykehuset 3 ganger før uke 12. En standard i uke 18, og siden jeg og gikk til kontroller hos en privatpraktiserende gynekolog, en hver gang. I dette svangerskapet hadde jeg 2 ul før uke 12, pga blødninger, en i uke 16, og siden det var for tidlig, også en i uke 22. Skal tilbake på en ul i uke 35 pga for høyt sf-mål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå