Gå til innhold

September: Septembermammaer..


Linda - mor til to!

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare dele min glede med dere - pr i dag har jeg bare 20 dager igjen til termin! Og andregangsfødende kan jo fort føde litt før tiden - så jeg krysser fingrene. Sommeren har vært lang, og ventetiden er snart over. Jeg gleder meg veldig nå til å hilse på den lille, og har i tillegg fått plass på ABC på Ullevål, så jeg ser virkelig frem til dette nå..!

 

Hvor lenge har du igjen?

 

Mammaer, kos dere! Snart skal vi møte de små nurkene våre :o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har i gjen 16 dager til termin. Er andregangsfødende. Første er 6 og begyner på skolen nå i høst. Gleder meg til å møte den lille. Min datter sa i går mamma nå venter jeg på at babyn skal komme for nå vil jeg bli storesøster. Jeg skal føde på ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det bare 19 dager igjen. Er litt surrealistisk på et vis; nå kan det jo egentlig skje når som helst! Synes nettopp at det var et HAV av tid igjen og vi gikk rundt og tenkte at det nok aaaallllldrrrriiiiiiiiiiii ble 5.septermber! Og, nå er det SNART! ;P

 

Nesten litt skrekkblanda fryd... :P

 

Lykke til videre, jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 dager igjen på meg, har ul termin 23/9 mens terminen min er 14/9 så det er 28 dager til. Jeg satser og tror mere på mens terminen, håper iallefall det er den som stemmer mest.

Jeg skal føde på ullevål avd.b

Gleder meg fælt nå ,vi har en gutt fra før og vi venter en jente nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 17 dager igjen, og var i dag på sykehuset og hadde omvisning. Var også hos jordmor med samboeren min der vi fikk illustrert med store bilder hvordan en fødsel går for seg. Må innrømme at vi var litt bleke om nebbet da vi dro derifra... skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager igjen. Skal på St Olavs. Er 2. gangs, så jeg har ikke vært på omvisning, men gleder meg til å prøve ut de nye fødestuene og barsel/pasienthotell. Forrige fødsel startet 14 dager før termin, så fra lørdag av er jeg nok ganske utålmodig etter å blir ferdig med fødselen og treffe arving nr 2 :-)

Det rare er at selv om jeg har vært i gjennom dette en gang før er det fremdeles ganske uvirkelig at det ligger et fiks ferdig lite menneske inni magen min som snart vil ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 dager igjen til termin, men jeg forbereder meg mentalt på å gå lenger enn det, som med mine to første barn. Jeg merker imidlertid mer kynnere og nedpress denne gangen.

 

Det blir helt fantastisk å hilse på den lille, og det er til og med nesten så jeg gleder meg til ammingen (men bare nesten). Jeg skyver også tankene på de strevsomme første ukene litt lenger bak i bevisstheten...

 

linda-venternr.to: hvordan forbereder du deg til å føde på ABC? Jeg skal selv føde uten smertelindring, så hvis du har noen kloke smertehåndteringstips å dele, tar jeg gjerne i mot! Jeg krysser fingrene for at alt skal gå fint for alle septemberfødselene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rokko: Tja, noen smarte smertehåndteringstips skulle jeg ønske jeg kunne bidra med, men desverre. Annet enn å puste seg gjennom fødselen, det hjalp meg veldig forrige gang. Fokuserte mer på pust enn på smerte - det hadde veldig mye å si for min del. Klart det gjør vondt, men det er dette vi er bygd for! :o)

Men når det gjelder å føde uten smertelindring, så er dette med ABC det ideelle stedet for meg - hele føden der oser av ro og harmoni, og dette føler jeg på hver gang jeg er der, at det hjelper oppunder, slik at man ikke blir stresset, etc..

Men du har jo faktisk gjort dette flere ganger enn meg, så kanskje du har noen tips å dele også? :o)

 

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 dager igjen,termin 22 sept.

vel,jeg har hele veien trodd jeg skulle få lenge før,men er her ennå...selv jm og leger ser rart på meg når jeg kommer på nye kontroller.hah,sier jeg...

venter nr 5,og jeg skriver herved under på at det er den siste.

jeg har hele veien slitt med diverse plager,men nå er topen nådd!!!(håper jeg)

bekkenløsing og nå nerver i klem i ene foten.jm mente det var livmoren som klemte.så nå er det ikke bare enkelt å bevege seg her.

nattesøvn er et fremmedord,og savnet etter å sove på magen er stort.

men ikke lenge igjen nå,tror jeg.nedpress,tak i rygg og mave må jo være et godt tegn...eller?

gleder meg til å bli ferdig,men tror savnet etter alle her inne blir stort.hva skal man gjøre om dagene uten bim da?? kommer sikkert til å snike meg inn med jevne mellomrom.

ikke lenge til vi får nurkene nei,og jeg både gleder og gruer meg.selv om jeg har 4 fra før,så føler jeg meg nesten som 1 gangs til tider..

lykke til videre alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin om 25 dager - tiden går altså fremover :o) hehe.. Tidligere var det litt slik at han bare måtte komme raskest mulig, men, nå når jeg tenker på at jeg har en litenpjokk i armene når som helst, blir jeg nesten litt nervøs :o) - men, jeg Håper han kommer ut og hilser på oss ganske snart - venter og lengter etter å se og hilse på han :o) gleder oss sykt masse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk nærmer 5. september seg med stormskritt... og jeg er ikke helt klar ennå jeg for min del... Har jo nettopp begynt permisjonsperioden min... og skal forberede alt mulig til den lille kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...