Gå til innhold

Eldre mamma og enebarn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir 38 år og førstegangsfødende. Det virker som flere forventer at dette blir vårt eneste barn ... Jeg tar ingenting som en selvfølge og er bare glad for ting så langt har gått bra, jeg - og håper det fortsetter slik. Men om det går bra, så er jeg ikke fremmed for et barn til.

Hva med dere? Blir det mange enebarn - antar dere - for dere som er eldre førstegangsfødende?

Fortsetter under...

En bekjent fikk sin første da hun var 40. Jeg syns absolutt at du har gode sjanser for flere barn, og jeg tror det er hyggelig med søsken, så det syns jeg du skal prøve på hvis du spør meg. Men det behøver du selvsagt ikke. Er selv 38 når jeg får nr. 2 og slett ikke sikker på at det skal bli den siste...

Dessverre er det alltid en masse mennesker rundt en som kommer med velmente råd og oppfatninger. Men når det gjelder så personlige ting som barn mener jeg det bare er du og mannen din som kan avgjøre hva som er rett i deres tilfelle.

Hvis jeg hadde hørt på andres råd ville jeg antagelig ikke hatt mer enn ett barn selv, men heldigvis gjorde jeg ikke det! Jeg har to og planlegger minst en til før jeg setter stopp (er 38 som deg).

En nabo av oss fikk sitt første barn da hun var 43 og nestemann da hun var 48!

Lykke til!

Annonse

Er 35 år og venter første i januar -07. Kommer ikke til å vente for lenge før nr. 2, så sant alt går greit og formen er fin. Men det er ingen garantier... Kunne godt tenke meg 3 og jeg, så tiden vil vise. Tror man bare får stå på, og så skjer det som er meningen. Man skal ikke ta andres forventniger så høytidelig, man bør heller tenke på seg selv og gjøre det beste ut av det.

Lykke til :)

Hei Skogstrollet-39!

Har dessverre ingen magiske metoder å tilby men,

ble selv mamma for første gang som 34-åring. Hadde også lyst på en til, men ingenting skjedde for oss heller. Legene kunne ikke umiddelbart finne noen grunn til det, og siden vi forflyttet oss rundt i utlandet, grunnet jobben til mannen min, ble det heller ikke til at vi startet noen utredning av det heller. (Hadde jo dessuten allerede fått verdens beste gutt :o)!!)

Flyttet hjem for noen månder siden og skulle finne meg en jobb (en skummel affære når man ikke har jobbet på noen år! :o) ). Plutselig så satt'n gitt! Nesten 5½ år etter førstemann! Blir 40 om en måned og er snart 20 uker på vei. Til tross for at jeg har vært på flere UL og magen siger ut, synes jeg fortsatt at det av og til er rart å tenke på. Tror jeg nok innerst inne tenkte at det toget var gått!

Så, bare stå på, ikke gi opp!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...