Gå til innhold

Om å miste spiren. LES!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skriv om noe annet enn å miste spiren!!!!

P.g.a av annet hvert innlegg om å miste er jeg spasert rett inn i en deperisjon der jeg bare går rundt og er bekymret og nervøs. Graviditeten er ikke lenger en glede for meg, men en deperisjon og har frykt for å miste det som skal bli min største glede.

Skriv heller om noe som kan hjelpe andre, nye som ikke har vært gravid før. Og ikke skremme kvinner som skal oppleve menneskets største mirakel!!

Del gode erfaringer og gi gode råd!!!

Skal tilbake i sengen nå og prøve å tenke positivt...(ikke så lett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeeelt enig!!! Skulle jo tro 80% mista, enten har de mistet men viss de har vært så heldig å ikke mista, så e de livredd for å miste? Jeg ble utrolig skremt da jeg var her inne de første gangene, men siden jeg har hatt et svangerskap tidligere der jeg ikke bekymra meg i det hele tatt og ting stort sett var veldig positivt, har jeg bestemt meg for å ikke la dette jeg leser her inne gå inn å meg. Håper du klarer tenke slik også, en kan ikke gå i 9 mnd å bekymre seg for noe som egentlig er så FANTASTISK, det som skjer det skjer, det får vi heller ta den dagen det kommer og IKKE nå!!!

Bare for å slippe mange sinte svar her nå, så ALL sympati til de som har mista altså, sikkert en grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der! Jeg er helt enig med deg! Når man leser her ser det ut som annet hvert svangerskap går galt.. men sånn er det ikke!! For å ta eksempel fra mitt liv: Jeg kjenner MANGE som har fått barn, og ennå er det ingen av dem som har mistet!!! Tenk på det når du blir deprimert og bekymret. Det går jo som regel bra :) men skjønner du blir deppa og bekymret av å lese her. lykke til! Det kommer nok til å gå bra skal du se :)

 

hilsen yven, med spire nr 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper for all del det går bra med deg! Og det gjør det sikkert. du kommer sikkert til å få babyen din og den er sikkert frisk og rask.

 

Men hva hvis du skulle oppleve å miste en dag, på tross av at det er det siste man ønsker og gjerne tror skal skje... Da skulle du ikke få fortalt det her inne? Og ikke kunnet henvende deg for å få støtte og trøst?

Jeg synes at man skal ha takhøyde nok å innlemme alle i 1 trimester klubben, også de det går galt med. Er det en gang de trenger oss mest, så er det hvis de mister...

 

Ikke sett dere på deres høye hest og være så redd for at andres ulykke skal ødelegge den rosa boblen dere befinner dere inni...

 

I mitt første svangerskap var jeg også bekymret, så jeg lot være å lese innlegg om SA/MA en stund. Er det så vanskelig? Det er jo faktisk ikke deg det er synd på, det er de som har mistet. Så kanskje de skal få være her inne i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Man må få lov til å fortelle hvordan det går, uansett resultat. Dette er en side hvor man kan få støtte i svangerskapet. Jeg har selv mistet 2 ganger nå, men blir ikke noe mer urolig over dette svangerskapet her selv om jeg ser at andre mister. Det er en del av det å være gravid, man kan aldri være 100% sikker på at det går bra. Kanskje man har blitt kjent med enkelte her inne og faktisk har lyst til å opplyse dem om at man i framtiden ikke vil være inne på disse sidene forid man har mistet.

Til slutt det er faktisk en mulighet å IKKE lese disse innleggene hvis de gjør deg urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo like mye snakk om de som er så redd for å miste selv om de aldri har mistet før, det er veldig mye fokusering på det negative her inne, lite humor og morro, og ikke minst hva som er positivt med å være gravid, det er jo tydeligvis ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan prøve å bringe litt positivitet og humor inn her da?

Det er en dårlig unnskyldning å skylde på snakket om å miste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk prøvt med litt humor her inne, men har funnet ut at skal en få respons, må en klage over et eller annet," hvem har det fælest". Nå provoserer jeg litt, men er jo gøy det og: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne så skal vi dele gleder, sorger, bekymringer, dele erfaringer og støtte hverandre uansett om det er positivt eller negativt!!

 

1 trimester er veldig skummelt for det er faktisk mange som aborterer, og det er en stor del av det å være i 1 trimester. Samtidig som man har store forhåpninger om at det skal gå bra.

 

Det er mange som velger å holde graviditeten hemmelig netopp fordi det kan gå galt. Jeg trodde ikke jeg kjente noen som hadde mistet helt til jeg mistet selv. Da fikk jeg høre om familie, venner og kolleger som har vært gjennom det samme.

 

De som ikke orker å lese om sa/ma eller blødninger bør unngå å åpne innleggene som omhandler temaet. De fleste gir et hint i overskriften.

 

Misforstå meg rett...jeg skjønner at en kan bli engstelig og sånn...men som jeg har sagt så er dette en stor del av 1 trimester...

 

Klem!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Jeg er enig! Når jeg ble gravid kikket jeg innom bim, men meldte meg raskt ut igjen. Ante ikke at der var SÅÅÅ mye jeg burde bekymre meg for, så jeg tenkte heller "shit au" det får heller stå til uten all denne "kunnskapen".

Nå er jeg med igjen, men da som tipser til nygravide (prøver i hvertfall), også for å få tiden til å gå.... :o) Nå er det kun dager igjen til termin for meg, så jeg lar meg ikke lengre skremme, men at dere som nettopp er blitt gravide skremmes, forstår jeg veldig godt! Skulle nesten tro dette innimellom var et forum for å skremme skitten og spiren ut av folk.... Tror de som mister har sitt eget lukket forum, så kanskje dere kan bruke det er dere snille?

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Er det rart det blir krig i verden?

 

Forundrer meg over hvor lett enkelte "biter" i den ene og andre retningen på slike forum...

 

De færreste her inne er vel ute etter å såre noen med sine innlegg. For min del har jeg ikke problemer med å forstå hverken det ene eller det andre synspunktet; det er topp å dele erfaringer uansett!

 

Føler meg til tider helt blank! Og jeg ble faktisk overrasket da jeg leste statistikken på SA og MA; trodde nemlig pga innlegg og prat at det var mye vanligere å miste. Samtidig er jeg selvfølgelig veldig glad for at dersom det skulle skje, vet jeg tross alt at det ikke er uvanlig...

 

Ja, ja, Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeee, går det an??? ..........kjætr hovedinnlegger!

 

Mener du at vi som har mistet og prøver å forsøke trøst/erfaringer har selv valget for den situasjonen vi befinner oss??????vet du hva det høres sånn ut. Vi på toppen av den sorgen skal også klages for å være den som sender folk til depresjon. Jeg håper ynderlig at du slipper vår erfaring det med å miste spiren. fordi det er grusomt(mildere sagt) det er ikke bare spiren men også gleden,kreften som måtte betales etterpå .Det m/psykisk er det ikke som lett som du tror. DET KREVER OSS!

Jeg håper du er ikke en av de som tror at man må komme lengre i svangerskapet for å sorge,søke trøst og ord for å ikke motet.

Vi, som har mistet har ingen av oss intusjon for å skremme folk ved å skrive vår erfaring her. Vi BARE trøster hverandre,okay!!!

Verden er ikke besår av fantasier men også virkelighet og fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at de som har mista ikke skal få skive her inne, kanskje jeg en dag sitter med værdens verste opplevelse selv og trenger dere til å støtte meg, men det jeg reagerer på er alle de som aldri har mistet og kanskje aldri kommer til å miste som går å er så redd for dette. En kan ikke være redd for alt som kan skje, da blir en jo deperimer da, en kan jo dø når en går over gata og. Som jeg sa istad ALL sympati til de som har mista, kan ikke tenke meg hvor grusomt det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det de gjør for å skremme skitten og spiren ut av folk?

Er lei seg for at de har mistet?

 

Nei, nå må dere gi dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egne forum for det å miste her da. Ikke for å jage noen, men skjønner at de som er nye her kan bli engstelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til hovedinnlegget her...: hvis du blir deprimert av å lese det som skjer her inne bør du vel kanskje bare la være å lese her til du føler deg trygg og evt er kommet forbi 12. uke? De som mister trenger nok litt hjelp og støtte, syns det blir feil å dytte dem over i et annet forum når det er i forumet de pleier å være at folk vet hvem en er, og en vet hvem de andre er. Skjerpings. Må slutte å være så egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du virkelig ikke det? At folk kan bli unødvendig beskymret??? Og at det i seg selv kan føre til at man faktisk mister??? Klart man skal støtte de som mister også, men nå er det i grunnen noe som veldig mange opplever og jeg forstår ikke helt hvorfor det, sammen med alle plager skal være hovedfokus på et trimester for gravide....! Det er da ingen konkurranse om å lide mest heller?

Men samme det! Jeg er over dette stadiet for leeeenge siden og hadde nok ligget i senga sammen med hi hadde jeg vært her inne å lest hver dag under 1.trim.

Og nå er jo heller ikke disse forumene til for at alle skal være enige da, men kanskje noen av dere i 1.trim burde foreslå en annen oppdeling av forumet slik at man får noen sider for de som har mistet, noen for klagere og noen for de som bare er happy? Bare et forslag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vi ikke dømme hun som skrev inn dette innlegget da, alle har rett til å få si det de føler for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anonym ....ikke vær egoestisk, bryr deg om andre også..selvom du er på den andre siden av verden, for tiden?? det med naturen er det ingen som kan 100%. Du trenger ikke å lese vårt beskymringer, les i steden på Big Brother, Se & Hør...osv...

Dette er en forum for utveksle gode ord, erfaringer.....ikke noe realiti show, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid sist var jeg her inne mye, leste alle innleggene om SA/MA. Men var alt annet enn bekymret. Det kunne jo ikke hende meg likevel..... Men det gjorde det. Godt da å vite at jeg faktisk ikke var den eneste. Og statisikken sier at sa faktisk skjer i 25-30 % av tilfellene. Det er bare et faktum. Det vil si at minst en fjerdedel av de som skriver innleggene vil ha opplevd SA/MA. Klart dette vil påvirke det neste og de neste svangerskapene, hvertfall viss man ikke er overmenneske. Syns selv at det er greit at sidene er for alle og ikke KUN for de som ikke har opplevd sa/ma eller kun for de som er deprimerte eller kun for de som er posiive. Som regel trenger man alle typer mennesker, også her. Så får heller de som syns blir nok depping heller la være å lese alt hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SERIØST!!!!

går d virkelig ann å være så langt nede som flere av dokker er no???

ka med å være der for andre,ka med å gi trøst,noen gode ord,osv. er det så J****** vanskelig???eller bare LA VÆRE å gå inn på de innleggene som d står KLART og TYDELIG at d gjelder MA/SA eller hint om at d e d?og visst d ikke står noe om d,nei så ser man jo d ganske fort i den første teksten som kommer inne på innlegget,trykk på tilbake knappen helt oppe i venstre hjørne,og finn ett annet innlegg,ikke sleng drit og be de gjøre sånn og sånn,for at dokker ikke vil høre om at de har mistet osv.det er faktisk J***** ondt å miste,NEI har ikke beklaget meg ett eneste sekund t noen her,har klart meg selv. men ikke alle har noen å snakke m,og de sliter m å bære byrden på egen rygg!!kor velger de da å gå??der de kan søke trøst,erfaringer,hjelp til å komme seg gjennom den tunge tiden,eller bare få d ut..eg sku håpe INGEN mast,men desverre så skjer d,og det kan de ikke gjøre noe m..men at vi her inne på forumet kan hjelpe våre medsøtre igjennom en UTROLIG vanskelig tid,JA d e tydeligvis for mye for langt.. vi er her alle sammen for å dele både gode og onde dager.. ikke for å kritisere både d ene og d andre..her kan alle være seg selv,og få d ut på en måte som faktisk hjelper veldig mangen.

Her inne så skal vi dele gleder, sorger, bekymringer, dele erfaringer og støtte hverandre uansett om det er positivt eller negativt!!

korfor MÅ d alltid være noen som må være så FORBASKET selvgod å bare se d negative i alt,og bare slenge m kjeften.. LA VÆRE Å LES INNLEGGENE DA!!!å la de som skriver d få lov t å utrykke seg selv og få d ut.la oss være der for de og hjelpe de gjennom en tid som e TØFF(d vet de som har mistet), og de som bare MÅ kritisere: HOLD DERE UNNA!!!! DOKKER MÅ IKKE PÅ LIV OG DØD LESE D BARE FOR Å SLENGE M KJEFTEN!!! tenk om d var dere engang som opplevde dette???hadde d ikke vært godt å få d ut,snakke m noen,få trøst osv??

og de som lever i frykt for hver dag som går,tenk om eg mister tenk ditt tenk datt,kan ikke holde på sånn..

da e faktisk sjangsen større for å miste.slipp alle beskymringer og ta deg selv i nakken: TENK POSITIVT,vær gla for at dokker kan bli gravid,er ikke alle som får muligheten t d.dette ska liksom være den lykkeligste tiden i dokkers liv.KOS DERE..HA D GØY..SLIPP DE NEGATIVE TANKENE.. ska legge t at jeg selv om min samboer har prøvd i 3 år,og har vært gravid 2ganger..men begge endte m SA..om jeg hadde visst om dette forumet da,så hadde jeg selv brukt d..d e er godt å ha mulighet t å søke forståelse og trøst hos andre,som ikke vet hvem man er,og som man ikke e redd for å fortelle alt..d e deilig å legge vekk alt d tunge,om ikke for alltid så ihvertfall litt..bare d å sitte å skrive ned kordan man føler d,kan faktisk hjelpe mangen,og visst vi medsøstre er der for de,og holder de på bena,så klarer de d..og hverdagen blir lettere for de. korfor er d krig i verden???jo les over her..se alle innleggene..istedenfor å bare trykke på tilbake knappen så er d alltid noen som bare MÅ markere seg.. visst de e sånn m mannfolka sine..hjelpe meg..forholdet kommer ikke t å vare stort lenge.. dette e 1.trimester, og der e d folk som lurer på ting,folk som har erfaringer fra før,folk som deler sine gleder og sorger osv.. ta vare på hverandre,så blir verden en bedre plass å bo.. hjelp hverandre,ikke gå i KRIG for noe en synes e sånn og en annen sånn..vi e bare mennesker..og alle ha HVER sin mening.. la de få ha d.. men visst d må gå utover noen..behold d selv..i d minste : FJERN ANONYM !!!! må dere hakke og klage,så får dokker fanen meg stå fram m eget nick!!!!!!!!!!!

 

og til slutt: LYKKE T ALLE SAMMEN,eg ønsker dokker alt godt,og et lykkelig svangerskap..gled dere over d dere har..ikke ta livet for gitt..en dag kan d være for sent.. og INGEN innlegg e dumme..spør i vei om alt mulig..d e garantert andre som har d som deg,eller har opplevd noe..

HÅPER DERE ALLE FÅR NOEN FINE 9 MND FORANN DERE.

LYKKE T:

klemmer fra meg.

 

PS: vet at noen bare må refse på innlegget mitt,kjør på..dere framhever bare poengene mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne si et par ord her til deg Anonym; jeg vet du gleder deg over din lille spire og det gjør vi alle her inne, sikkert også like mye som deg! Vi ønsker alle at alt skal gå bra for alle, og at man får en lykkelig graviditet og kan nyte seg igjennom ukene. Jeg vil bare at du skal sette deg inn i det faktum at det er faktisk helt normalt å miste en spire!! Noen opplever det, andre ikke. Sånn er det! Og jeg synes at det er flott vi har en side hvor man kan dele alt, også sorger! Hvem andre kan forstå en bedre enn andre som går med spire??? Jeg vet at det også finnes en side her inne for dem som mister, jeg har vært der to ganger! Jeg vet hvordan det føles, og jeg vet hvor redd man kan bli! Dette er jo en helt naturlig følelse! Vi er alle fulle av hormoner i disse tider, og jeg tror ikke du bidrar noe spesielt til å skape et godt miljø her inne ved å si noe slikt! Hva vet du om å miste? Har du opplevd det? Hvordan hadde du reagert hvis du skulle være så uheldig å miste? Hvem ville du ha henvendt deg til? Håper du tar deg tid til å svare meg, for den som har gjort meg mest trist her inne til nå er deg, selv om det kanksje ikke var hensikten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, der fikk dere tatt godt igjen!:) Takk for at dere bryr dere om andre som har mistet og som forsvarer innleggene vi skriver om MA/SA og bekymringer.

Et svangerskap er ikke så rosenrødt som man skulle ønske, det er bare å innse det. For noen av oss går det gale veien, og da trenger vi noen å dele det med. Var selv bekymret, tok tidlig ul i går på eget initiativ og fikk vite at spiren ikke var mer. Tøft ja, men that's life. Som mange andre poengterer, 1.trimester inneholder så mye. Gi plass til oss som har mistet og la vær å lese om det. DU HAR FAKTISK ET VALG!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...