Gå til innhold

November: ingen kynnere...?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei!!

jeg er i uke 28+5, og har fortsatt ikke kjent en eneste kynner... ikke som jeg vet om i alle fall. er dette normalt? noen andre som har det sånn? de fleste andre jeg har hørt om har som regel kjent det lenge allerede på denne tiden...

lykke til videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke helt fått med meg hva en kynner er. Er det en sammentrekning i livmoren? Jeg har i såfall ikke hatt det, og er 26+5 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet heller ikke helt hvordan kynnere kjennes ut som.. jeg har kjent små stikkinger i magen, på oversiden, det sier de er kynnere. jeg kaller de for stiklinger, for det er visst sammentrekninger i livmorn, at den begynner å gjøre seg klar til fødselen.

det er visst forskjellig fra hver enkelt hvordan man opplever dette. jeg har hatt en fødsel før, å kjent fødselsrier, å de var sterke smerter nede i magen, men de jeg har hatt er slike svake oppe i magen. så det tror jeg er kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kynnere er nok veldig individuelt.

 

I første svangerskap tror jeg ikke jeg opplevde en eneste kynner.

 

I andre svangerskap opplevde jeg at magen ble stenhard og noe ubehagelig straks jeg gjorde noe fysisk, enten jeg var på jobb, på trening eller gjorde husarbeid hjemme. I ettertid har jeg forstått at det nok var snakk om kynnere, men jeg tenkte aldri på det ordet da.

 

Nå, i 3. svangerskap hadde jeg en del kynnere i starten av 2. trimester, eller muligens i overgangen mellom 1. og 2. trimester. Etter uke 20 har jeg knapt opplevd en eneste kynner. Nå er jeg 25 + 2, og har så smått opplevd kynnere igjen den siste uka.

 

Jeg antar det er helt normalt at dette varierer fra person til person, og at det varierer gjennom svangerskapet. Jeg vet at livmora gjennom kynnere "øver" seg til fødselen, men jeg tror ikke fødselens karakter blir påvirket av mengden kynnere i svangerskapet. Jeg har hatt raske og greie fødsler begge gangene, til tross for fravær av kynnere i første sv.skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første mann fikk jeg ingen kynnere før det var ca 1 mnd igjen, å jeg kjenner heller ingenting nå.. er 29+4 nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er nå 26 uker på vei med nr. 2, har ikke hatt noen kynnere fram til nå, men regner med at de kommer når det nærmer seg slutten. Hadde ganske mye kynnere allerede fra uke 20 med første mann. Jeg tror alt er vanlig, veldig forskjellig fra dame til dame og fra svangerskap til svangerskap. Jeg opplevde i hvert fall kynnere som at magen blir stein hard i ca. 30 sekunder før det slipper tak i igjen, det var ikke særlig vondt, bare litt ubehagelig kanskje.

 

LAB78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 28 og har registrert 3-4 kynnere. Jeg merker ikke noe til at jeg får det, annet enn at magen blir hard. Har merket det på morgnen et par ganger. Jeg tror jeg har hatt det flere ganger uten å legge merke til det. Kanskje det er slik med deg også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...