Gå til innhold

Til dere hjemmeværende mødre med ny baby som har barn i bhg....

Anbefalte innlegg

.. Hvem leverer og hvem henter barna deres? Hvor lange dager går de, og hvor mange dager per uke?

Jeg er hjemme med baby på 3 mnd.. Tulla er 2 år og går 3 dager i uka (mandag, onsdag og fredag).

Vi har begge biler og mulighet for å kjøre/hente.

Skal pappa'n kjøre henne i bhg må hun være der 7.30. Skal han hente blir klokka 16.30.. Så noen som har forslag til hvordan vi skal gjøre det?

Fortsetter under...

Har en på 2,5 og en på 9 mnd. Han går full uke i barnehagen. Leveres mellom 9-halv 10, og hentes 3. Siden jeg er hjemme får han korte dager, vi stresser ikke om morgenen :o) Jeg leverer og henter. Ikkeno problem å ha med minstemann til henting/levering. Han har vært med siden han var nyfødt.

Hvorfor ikke ta den avgjørelsen når den dagen kommer?

Se an formen til barna, har de fått nok søvn etc.

Om jenta alikevell er våken når pappa`n drar, kan han likså godt kjøre henne. Så slipper du å evt vekke den lille, eller at hun vekker h*n.

Føler du at du har lyst til å hente henne, så gjør du det. Kjørte pappa`n henne til arbeid, kan du hente henne litt tidligere.

Har du ekstra husarbeid ol, så kan pappa`n få hente henne.

Men ettersom du er hjemme, ville ikke jeg latt henne være der fra tidlig til sent. (det er min mening). Men en gang i blandt skader det jo ikke.

I juletider kan det jo være godt å slippe å ha med 2 barn på shopping. Så da kan hun jo være der hele dagen. Og da finner de på mye i barnehagen også.

Jeg har en på 2,5 år og en på 6 mnd. Vi har stort sett den eldste i bhg fra 0930 til 1500 når jeg og minstejenta leverer, og fra 0700 til 1530 når mannen min leverer - vi deler ganske likt på jobben tror jeg. Har i utgangspunktet full plass, men har henne hjemme 1-2 dager i uken, det er så koselig å være sammen.

Pleier å legge igjen et skift, shorts, regntøy og støvler.

Annonse

Samboeren min jobber skift, så bytter på å levere/ hente annenhver uke. Den uka han jobber sent blir storebror levert rundt kl 9, og jeg henter rundt kl 15.30.

Den uken samboeren jobber tidlig leverer jeg rundt kl 9-10, og vi henter rundt 15-15.30. Altså ganske like uker egentlig, og ikke så lange dager. Vi har full plass.

Da yngste var nyfødt hadde vi full plass til storesøster i barnehage. Da leverte pappaen rundt halv åtte og jeg hentet før tre.

Når den yngste var et godt halvår, gikk vi over til halv plass. Da kunne hun gå fra 0900-1430 fire dager i uka. Fri en dag i uka.

Om jeg skulle ha anbefalt noe, ville jeg gått for å levere tidlig (pappa) og hente tidlig (du) heller enn å levere sent (du) og hente sent (pappa).

Det er ofte på ettermiddagen barna blir slitne og lei i barnehagen, og da kan det være godt å komme hjem å koble av i roligere omgivelser.

Men er jenta av typen som sover lenge om morgene, er det nok mulig at den siste løsningen passer best for dere.

Jeg er også hjemme med baby på 3 mnd. storesøster (2,5 år) har akkurat begynt i ny bhg, full tid.

Jeg har ikke bil, og jeg er alene med de. Så jeg må gå hver dag, levere og hente.. Men siden jeg er hjemme, stresser vi ikke med det.. :) Leverer sånn rundt 9, og henter mellom 15-16,30

Min mann leverer guttungen hver dag til frokosttid halv ni hver dag. Jenta (5 måneder) og jeg henter hver dag. Som oftest i 15-15.30 tiden. Noen ganger tidligere og andre ganger får han fri. Da spør han selv om å få fri. Mens gutten er i bhg prøver jeg å gjøre ærender, husarbeid, leke med babyen, gå tur og trene litt.... Slik at han får all oppmerksomheten fra vi henter han til han legger seg for kvelden. :)

Det fungerer for oss.. Veldig kjekt å slippe å kle på seg om morgenen..hihi.. Jeg tar morgenstellet på han, mens babyen koser seg i senga vår. Så får han mammaen litt for seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...