Gå til innhold

Hodet hennes faller framover når hun sovner i bilstolen!

Anbefalte innlegg

Har Acta Graco bilstol, og vi har fortsatt på den hodebeskytteren. Men når hun sovner, faller hodet framover. Har det noe å si egentlig? Kan det skade nakken? Ser ikke veldig behagelig ut. Hun er 3 1/2 mnd :)

Fortsetter under...

Vi har besafe izi combi. Hodet faller fremover når han sovner ja. Jeg mener at det kan forhindre tilstrekkelig oksygentilførsel hvis de blir sittende slik. Vi sitter og holder hodet bakover... Altså må en av oss sitte bak i bilen.... Babyen er 4 mnd.

Annonse

Kjøp ett annet sete.

Vi hadde britax som førstesete og ett annet Britax nå som nr 2 sete. I begge setene har vi kunnet tippe han ganske langt bakover.. ingen problemer med at hodet tipper framover.

Kanskje det hjelper, gjorde det hos oss:

Hun har falt alltid fremover med hodet når hun sovnet i bilen før. Når hun var 5 mnd tok vi bort hodebeskyttelsen, og vips, nå faller ikke hodet fremover lenger.Vi tok den bort i seneste laget tror jeg.

Kanskje jenta di rett og slett er for stor for hodebeskyttelsen sånn som det var hos oss. Prøv å ta den vekk litt å se...

VI har forresten maxi cosi sete.

Opplysninger ang andre svar her...vi har også acta graco..hvis det oransje feltet vises betyr det altså at setet står feil..

Andre tingen er det at fram til jenta vår var to mnd visste ikke vi at den puten til hodet skulle være nedbrettet,fant nettopp ut av det,men hodet hang framover uansett.tror ikke det vil hjelpe ta den opp før hun evt kan holde hodet oppe selv.men det gjør hun kanskje nå da.?.dessuten er det visstnok ganske bratt setet skal være..kjipt..ser ekkelt ut for oss hvertfall,men de sier nok at det er tryggest enn om hun hadde ligget mer..

Jeg har også Acta Graco og har samme problemet. Prøvde med Britax bilstol, men ble ikke bedre. Så jeg gikk tilbake dit jeg kjøpte stolen og spurte om råd. Der sa de at setet i bilen er for bratt. Så de anbefalte å kjøpe en 2" 6" planke og legge under basen inntil seteryggen. Da skulle det rette seg. Jeg har ikke fått prøvt dette selv ennå, men skal gjøre det nokså snart. Er jo verdt et forsøk :)

Annonse

Hei du!

Kan det hende at baksetet i bilen din ikke er rett, og at bilstolen blir sittende litt fremover - om du skjønner hva jeg mener? Jeg har en Alfa Romeo hvor baksetet heller litt inn mot ryggen (altså ikke helt rett). Hodet til babyen min falt fremover når hun sovnet, og det så ordentlig ubehagelig ut. Jeg la ei pute under setet, slik at setet ble rett, og etter dette har hodet ikke falt fremover.

Prøv dette :)

Takker for svar folkens !

Skal prøve det med en pute, Lorang!

Vi har en base i hver vår bil, sambo og jeg- og det har bare skjedd i bilen min, så det er mulig at setet mitt heller litt. Har forsøkt uten hodebeskytteren også. Skjedde akkurat det samme da. Blir litt usikker på om det oransje feltet synes eller ikke, men skal sjekke det neste gang!

Vi har samme sete som deg (acta graco) og vi har også pute under basen. Vi har det så langt bakover som det går uten at det orange feltet vises, men likevel hender det seg at hodet tipper fram når poden sover. Ikke så mye å gjøre med det....(han er straks 7 mnd, så det har ingenting med at de ikke klarer å holde hodet, som noen har skrevet lenger oppe)

Er bare en av de tinga som "er sånn det bare er..." =0)

Vårt bilsete hellet også nedover, så butikken som solgte oss setet så på det og sa at støtten som går ned fra basen ikke trenger å stå helt ned i gulvet, sor ved en kollisjon vil tyngdekraften presse støtten ned. I tillegg til å ta opp støtten litt på setet har vi kjøpt en myk putering som vi fester rundt halsen til knøttet slik at hode hviler på en pute. Det hindrer at han får "knekk" i halsen. Føles veldig trygt når man kjører alene med han. Den het Red Castle og fåes sikkert på de fleste baby butikker.

jeg har samme sete...og akkurat det samme skjer med datteren min. jeg var inne i butikken og hørte med dem. de sa at det sikker var pga at sete i bilen vår går litt nedover mot seteryggen. derfor blir sete til babyen veldig bratt. jeg spurte om det gikk an å bygge den litt opp eller noe, men det var absolutt ikke anbefalt. hun sa at graco har laget en ny base, men den passer ikke i de gamle bilsetene...så man må kjøpe det nyeste sete..

det jeg ser er at hun sitter mye bedre når jeg ikke bruker basen. da detter ikke hodet fremover..så tror kanskje jeg rettog slett kaster ut basen snart.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...