Gå til innhold

Hvor lenge før dere ble gravide igjen??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en MA nå i helgen, trodde jeg var i uke 12 og at alt var bra, særlig fordi jeg var på UL i uke 8 og da var alt ok. Etter størrelsen på embryoet hat det vært dødt siden uke 8-9, dvs rett etter UL. Kjipe greier, altså. Veldig trist, vi hadde gledet oss så masse. Og det var så utrolig vondt! Fikk stikkpiller for å støte ut embryoet og et øyeblikk der trodde jeg at jeg skulle dø. Fikk god hjelp og støtte på kk, så er fornøyd med det. Nå har jeg hatt total forstoppelse siden søndag, men det er en annen historie... Det jeg lurer på er om dere merket at det tok lang tid å bli gravid igjen etter å ha mistet?? Og jeg har bakoverbøyd livmor - noen andre som har erfaringer med det?

Fortsetter under...

Hei! Leit å høre at dere mistet. Jeg hadde MA for 12 dager siden og fikk utskraping. Jeg fikk også forstoppelse, så det har sikkert med alle medisinene å gjøre. Jeg testet positivt på test i dag, men antar det er hormoner igjen fra sist...Anbefaler at du tar en tur til gynekolog og får sjekket ståa; er slimhinna tykkere, er alt fint og i orden? Gyn. kan også se på eggstokkene dine, om det er egg klare der. Har også fått fortalt at en MA kan regnes som en mens, og da skal vi jo i utg.punktet få eggløsning 14 dager etter dagen abort! Så stå på! Jeg er også veldig utålmodig selv om legene anbefaler å vente 2 sykluser. Men min gyn. sa at det så fint ut og at slimhinna var tykkere allerede så det kunne gå bra ved befruktning allerede nå. Men er den for tynn, så klarer ikke egget feste seg, så sjekk det først;) Lykke til!!

Hei til dere begge to. Kjempetrist og lese at dere begge mistet spiren deres. Det er tøft og trist. Jeg har selv vært igjennom å miste - jeg mistet tvillinger i uke 20. En fryktelig vond situasjon å komme opp i. Savnet og sorgen over det som ikke ble slik det skulle har vært tøft og ta med seg. Mens en går gravid går en rundt og forestiller seg hvordan livet kommer til og bli når det kommer en liten krabat elller to.

Ønske om å bli gravid på nytt var stort - ikke det at det erstatter det en har mistet - for savnet etter det som ikke ble vil alltid være der.Det er nøyaktig 1.år i dag siden vi mistet - og det er tøft. Men jeg sitter her i dag med en ny kul på magen og er 20 uker på vei. Har ikke helt klart og slippe den store gleden - men den kommer nok ettersom ukene går.

Det tok meg 6.mnd før jeg ble gravid igjen. En ting jeg vil råde dere til er og ikke stresse med å prøve å bli gravid igjen - tro meg jeg vet hva jeg snakker om. Det skjer når kroppen er klar igjen :)

Jeg håper at det gå bra med dere begge to og det blir deres tur igjen:)

Ønsker dere masse lykke til.

KLem fra meg.

Annonse

Heisann:)

Synd at dere mistet :(

Jeg har mistet 2 ganger og er gravid for 3. gang nå...

Første gang jeg mistet var jeg 4,5mnd på vei og andre gang var jeg 7uker på vei...

For å svare på spm ditt om hvor fort vi ble gravide igjen så har jeg nå gått omtrent konstant gravid i 16mnd...ble gravid igjen m en gang vi hadde lov t å ha samleie.

Er nå i uke 40:)

Fikk egentlig beskjed om å la kroppen hvile pga 2 svangerskap, men vi hadde så lyst på at vi klarte ikke vente.

Men det er helt individuelt.

Lykke til:)

jeg hadde ma og utskrapning 8.april i år (12.uke, barnet hadde vært dødt i en uke), hadde en mens i begynnelsen av mai, og en til i begynnelsen av juni, og så satt den jammen igjen! er 11+1 nå.

jeg lever i den tro at om ikke kroppen din er klar for ett nytt svangerskap, ja, så blir du heller ikke gravid. start når du føler deg psykisk klar for å komme deg videre.

for min del så syns jeg det var godt at det gikk såpass fort, for nå har på en måte det som skjedde endelig fått mer mening... høres kanskje rart ut... det var godt å komme videre, selv om jeg sikkert alltid vil føle et savn etter akkurat DET barnet.

lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...