Gå til innhold

Når skifte?

kaffeplante

Anbefalte innlegg

er det når man har fullgått 12 uker og altså går inn i 13.svangerskapsuke at man går over til 2.trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehhh...like"klok" fortsatt jeg.....i dag går jeg inn i mon 12.svangerskapsuke.skal jeg skifte da eller om ei uke????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, kanskje dårlig forklart, men ja du skal være 12 fullgåtte uker før du går inn på 2. tri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tenke på to måter når du sier hvilken uke du er i... her på bim har du fx at du er i uke 10, dvs du er i din 10 uke

på fx babyværden ser de du er 9+2 d vil og si et du er i din 10 uke, men det skrives slik fordi du er 9 fulgåtte uke og to dager inn i uke 10...

1 tri varer fra 0 til og med 12 uke. altså så lenge du er i uke 12er du i 1 tri, men når du er 12 fullgåtte uker(12+0 og videre) er du over i 2 tri..

noe klokere??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke 12+6... da har du vært "medlem" av 2 tri i 6 dager allerede ;)

Se om jeg klarer å forklare dette...

Når du er feks 11+4 da står det på BIM at du er i tolvte uke, men den er ikke fullgått.. Så du skal over til 2 trimester når den tolvte uken er fullgått.. Altså du er 12+0. Du vil se det på Din side her på BIM også,, At den sier at du er i din trettende uke. Uke 13 begynner når du er 12+1.. Da er du 1 dag påbegynt inn i din uke 13..

2 trimester er fra uke 13 til 28 såvidt jeg husker...

Vet at dette ikke er så enkelt å forstå altid,, men plutselig går det opp et lys... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok kjempe-treig jeg........men jeg starter min 12.uke idag så da skal jeg over neste torsdag da?

Takk for svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...