Gå til innhold

trenger starthjelp til frysing/pumping/flaske++

Anbefalte innlegg

Skal (må) begynne pumpe ut litt melk somfar kan gi i løpet av dagen fremover. Foreløpig sliter vi med å få henne til å ta flaska, men håper hun gjør det etter hvert. Lurer på:

-Når pumper jeg meg?

-Hvor mye spiser en fem uker gammel baby pr gang (5kg)?

-Hvordan varmer jeg melka? Hvor varm skal den være?

-Må den settes i kjøleskap hvis den skal brukes etter noen timer?

-Hvordan fryser jeg ned? (isbitposer/bokser?) og hvordan tines denne?

Når jeg så er borte de timene hun får av pumpet melk, må jeg da pumpe meg selv for å holde produksjonen i gang?

Mange takk for alle svar.

Fortsetter under...

Pumper gjerne ut det tiloversblevne etter morgenpuppen. Og evt i midten av lange soveperioder.

150ml*kilo/måltider

Melka varmes i vannbad til temp på innsiden av håndleddet ditt.

Holder seg teknisk sett i 8timer utav (20grader) hvis friskpumpet, noen dager i kjøleskap, to uker i minifrys inni kjøleskapet. tre mnd i fryseskap og 6mnd i dypfryser. Ville satt i kjøleskap hvis jeg hadde et for hånden.

Fryser i flasker, fryseposer, aventkopper, noen bruker isbitterningsposer. Anbefaler å dobbeltpakke, altså at du har "banken" i en større boks i dypfrysen, da får du ikke uttørring og temperaturforandringer.

Større forpakninger til flere måltider tines i en skål der rennende kaldt vann sildrer over, og så i kjøleskap i 24t, mindre forpakninger kan legges i litt varmere vann og så i vannbad. Isbitene må selvf i en egnet beholder.

Må pumpe når barnet skulle ha spist, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...