Gå til innhold

Fortsette skolen?

guttebebis 08.11

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal gjøre noe av det samme... Tror det skal gå bra, siden jeg har barnevakt tilgjengelig i nabohuset (hvis det er noe jeg MÅ lese, for eksempel). Man må vel være veldig strukturert, men jeg tror det skal gå bra. Det er jo dumt å ta pause midt i studiet.

Hvilke fag tar du forresten? Er det mye obligatoriske forelesninger?

Hei!

Jeg har termin om en uke, å har tenkt å gjøre det samme som deg. studerer da på universitetet, så har ikke noen obligatoriske forelesninger. Pratet med noen studieveiledere om dette, å de sa det heller ikke var et problem å ta med meg babyen på forelesningene, så lenge barnet sover da. Har tenkt å belage meg på å være endel på universitetet å lese, å heller ta babyen med. Tror det er viktig å være endel av det miljøet for å ha motivasjonen til å holde på med studiene.

Men det er jo fantastisk, for dersom det går bra på eksamene, så sparer vi jo et helt år med studielån :D

Tror alt handler om å være godt forberedt, veldig motivert og at man klarer å strukturere hverdagen sin. Samboeren min er medisinstudent da, så han har endel forelesninger som han må få med seg, men samtidig så er han jo far til barnet, så han må nok ta sin del av ansvaret også for at jeg også skal klare å studere. Dersom jeg ikke gjør dette, så føler jeg at jeg faller helt i min egen verden, og utenfor det som skjer, noe som jeg ikke tror er bra for meg, forholdet og ha heller ikke barnet.

skal studere statsvitenskap i Tromsø forresten. Når har du termin?

Jeg går andre året radiograf. Er forelesninger 4 dager i uken, men er ca en dag som er obligatorisk. Så da får jeg prøve å være veldig flink og lese masse på egenhånd. Har praksis i 10 uker neste semester da, men jeg er også så heldig og har en barnevakt. Jeg har termin 30. oktober. Håper på en snill baby! :) Er det flere som går i Drammen her? Ja det er veldig mye positivt med å klare å gå ferdig, frister veldig å slippe et år ekstra med lån! Og det og slippe å skifte klasse teller veldig mye..

Annonse

Jeg tar en Master ved UiO og har termin på julaften (!!!). Håper da på å bli ferdig med dette semesteret før fødsel, men har ikke tenkt å ha permisjon. Jeg kommer "bare" til å mangle 3 emner + Masteroppgaven, og hvert emne har bare en dobbelttime forelesning i uken. Det jeg tenkte å gjøre var å ta to 10-poengs emner og begynne planleggingen av oppgaven på vårsemesteret. Det gir meg to dobbelttimer i uken med forelesninger, og der regner jeg med å ta med babyen. Da har jeg igjen ett emne til høsten, og ellers oppgaveskriving høst - og påfølgende vårsemester, som jo er litt mer selvstendig jobbing.

Om denne babyen blir som sin storebror blir det helt problemfritt - han BARE spiste og sov, bortsett fra noen timer på kvelden.

Blir dette helt annerledes, får jeg heller revurdere og tenke på en permisjon, men i utgangspunktet regner jeg med at det går bra:c)

Med storebror var det godt å ha noe annet å tenke på også, så jeg tok studiekompetanse under fødselspermisjonen den gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...