Gå til innhold

Skal vi sammenligne Symfyse - fundusmål?? :-)

Anbefalte innlegg

Jeg har vært hos jm i dag. Veldig koslig!! Er etter UL termin 23 + 4 i dag og målet lå på 23 cm. Over den røde streken, men innenfor det grønne område.

Ellers på skjema fikk jeg:

BT: 115 / 80.

Hb: Ikke målt

Urin: fant ingenting. Hun skreiv et sånt deletegn??

Ødem: 0 - 1

Leie / beveg: / +

Hjerteslag: 150

Med: Fe (jerntabletter niferex)

:-)

Koslig hos jm!!!!

Flinke baby`n min! Rart at man kan være så STOLT av en baby som er i magen.... :-)

Fortsetter under...

Var hos legen min i går. Var da 23+3 (tror jeg) SF målet var mellom 20-21cm.

Ellers på skjema fikk jeg:

BT: 105/55

Urin: alt ok

Ødem: 0

Leie / beveg: bevegelig

Med: minus

Har gått opp fra ca.60kg før graviditet til nå 64kg. Fin form, men en del kynnere.. Spennende å "se" utviklinga ;o)

Jeg skal på neste jordmorbesøk fredag 8. september, men da jeg var hos legen forrige gang var jeg 21+6 og SF-målet var rett unnder 22cm. Er også over den røde streken men innenfor det grønne området.

Synes ikke at vi skal stresse så mye med om vi er over den røde streken og utenfor det grønne området. Det er tydeligvis MANGE som har for store babyen hvis det er det det skal bety. Føler alle er over "gjennomsnittet"...

Annonse

Da har jeg også vært hos jordmor, symfysemål var 24, så vidt innenfor den grønne linjen, jeg er i uke 24+6 sa hun. Stemmer det når jeg har termin 3 des? Trodde jeg var 24 + 4 jeg.. Er jo bare 2 dager forskjell, men mener jeg er 25 uker på søndag da. Jaja.

Alt var ellers bra med oss begge. Har lav hb, men det vet jeg fra før, ikke i dag. Spiser jern for harde livet og er ikke akkurat helt god i magen. Fin hjertelyd hos den lille gutten vår. :) Far som har eget stetoskop lurte på hva en skulle lytte etter selv. Fant ut at det ikke var hjertebanklyder men mer susing en ville høre. Så nå kommer han til å beordre meg liggende i timesvis når han kommer hjem slik at han får lytte. "ler"

Var til jordmor i dag jeg. Uke 24.

på skjema fikk jeg:

BT: 108/77

Urin: helt bra

Ødem: 1

Leie / beveg: bevegelig

Hjerteslag: 152

Med: minus

I dag fikk storesøster høre hjertelyd for første gang, og hun synes det var kjempekoselig...

En kjempefin time til jordmor..

Babyen sparker mye nå, kjenner masse liv hver dag.. Arti!!

9.Desember :-)

Var hos jordmor i går. Er 24 uker i dag.

Symfyse mål var 22 cm, innenfor det grønne område.

Ellers så var det:

BT: 91/69

Urin: Neg.

Ødem: 0

Leie/Beveg.: -

Så fikk jeg beskjed om å ta tran!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...