Gå til innhold

Oktober: Tøy bleier??


Prins&Prinsessa

Anbefalte innlegg

Noen her som skal bruke tøybleier eller har erfaring med det?

Har litt lyst å bruke det siden det er både billigere og mye mer miljøvenlig. Men er det bra for den lille?? *lurer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøy bleier er vel og bra det. Hvis man er hjemme og kan slenge de rett til vask. Litt slitsomt ute på lengre turer, da du må samle sammen alle skittene bleier og ta de med hjem istedenfor å slenge de rett i søppla. Tja, og hvor mye mer miljøvennlige og billigere blir de egentlig med hensyn til all såpe og støm som går med på å vaske de?

 

Jeg ga iallefall opp den tøybleier med min første sønn, ble rett og slett for mye pes. Men jeg tror den lille har godt av det.

 

Min mor forbannet seg over at hun MÅTTE bruke tøybleier på meg som liten, pga at jeg fikk så lett bleieutslett av papirbleier den gang. Men mye positivt har skjedd med papirbleiene siden den gang, det tross alt 34 år siden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har handla tøybleier i stor skala! Er hellig overbevist om at det både er best for barnet og miljøet, + meir økonomisk. For å gjere det litt meir lettvint har eg kjøpt i tillegg til brettebleier, noken formsydde, til å bruke når eg er ute av huset, evt om natta og sånt. Har fått med meg sambuar også på dette, så mi innstilling er at dette skal eg få til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg synes at barna får fortere utslett og blir røde av tøybleier. De trekker ikke like godt inn vesken som engangsbleier og blir dermed fuktigere.Min erfaring er over 5 år gammel,så de er kanskje bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bruke tøybleier. Har ikke noen erfaringer med dem enda da, men har stort sett bare hørt positivt om bruken av det. Jeg tror det er bedre for stumpen med litt luft enn å bli pakket inn helt tett.. De jeg vet som har brukt tøybleier har ikke hatt bleieutslett el på sine barn. Noen har også blitt anbefalt på helsestasjonen å bytte fra papir til tøy pga utslett - og det har fungert...

Jeg synes at siden det er såpass billig å prøve det, så vil jeg gjøre et forsøk i allefall.

Hører en del sier det blir mye ekstra arbeid med vask ol, mens andre sier dette bare er en vanesak. (Som en sa " det er ingenting i forhold til alt annet arbeid med å ha baby i hus").

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte dette på lillesøstra mi.. jeg var 17 da hun ble født så jeg husker hvordan det var selv om jeg nåe r 29 .. he he

det gikk kjempe bra det.. hun hadde aldri sår stump.. men var vi bortreist etc brukte hun vanlige papis bleier.. enklere en å dra med seg bæsj hjem igjen.. etc..

men vi skal bruke vanlige papir bleier på ungen vår.. sselv om han kommer til å bruke tøy bleier hos mormor og tante.. vi får se kanksje vi endrer oss når jeg ser hvordan det virker.. ? har ikke helt bestemt meg enda.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar! :)

Vi skal også prøve tøy bleier. Når vi skal reise å slikt kan vi kjøpe papir, men ellers skal jo jeg være hjemme hele dagen i ett år fremover,så kan nok ta meg tid til å vaske de.

 

Snakket med en jordmor, hun sa at så lenge vi hadde til 2 dagers forbruk holdt det med å vaske annen hver kveld.Og om natten anbefalte hun oss å bruke papir siden barnet da skal ligge så lenge.

 

Uansett er det ikke dyrt,så funker det ikke har vi værtfall ikke tapt noe penger. Syns virkelig det er verdt ett forsøk!

 

Men noen som vet hvor jeg får kjøpt slike bleier? Apotek1??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...