Gå til innhold

hva er enkel, dobbel pergokur?jeg har fått to

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg aner ikke... hadde bare et spørsmål til deg..... fikk du påvist gjennom blodprøver at du ikke har hatt el for å få pergo... eller holdt det med at du har prøvd lenge uten å bli gravid... eller hva var liksom grunnen til at du fikk pergo... hvis du skjønner hva eg mener... :)

Da må jeg få spørre deg, majamor, fikk du pergo tidlig i prøvingen, eller holdt du på en stund før du fikk det? Jeg har pco og er i 2pp nå, og lurer på hvordan jeg skal "gripe saken an", om jeg skal be om pergo ganske kjapt, eller om jeg må prøve lenge først?

Annonse

Hos meg holdt det med og fortelle gynekologen min at jeg har uregelmessige menstruasjoner med ca to måneders mellomrom, og at vi har vært uten prevensjon siden jul uten at jeg er blitt gravid. Har også en hormonprøve som er forhøya. Uten at jeg hadde tatt den prøven, ville jeg nok likevel fått Pergo fordi legen var sikker på at jeg ikke hadde EL.

Det er det gyn som gjør... Det er mange faktorer som spiller inn. Manglende/ustabil mens, stor hårvekst, overvekt, cyster ved eggstokkene +++. PCO er vel som jeg har forstått det en mildere utgave av PCOS hvor symptomene er sterkere...

Hei Viola.

Jeg fikk det etter 5 pp, det var da jeg spurte etter et. Mulig jeg hadde fått det før. Gyn vet at jeg har sjeldent el (1-2 ganger i året) og da er det like greit å hjelpe til først som sist. Han satte meg på dobbel kur med en gang. Hvis jeg ikke har fått el av dette, så skal jeg over på trippel kur.

Mulig min gyn er "grei" vet at et er vanlig at andre gyn sier at sæden hans må testes først. Men det måtte ikke vi...

Lykke til :-)

Klem

Takk for svar!!

Jeg skal til legen i morgen, og da har jeg planer om å kreve en god sjekk, samt spørre litt om hvordan jeg kan gå frem. Håper det ser bra ut!!

Sluttet på pilla i slutten av mai og har hatt tr en gang etterpå. Er derfor usikker på hvordan syklusen egentlig er. De siste gangene uten ppiller var det ca 43 dager.

Lykke til til deg også!!

oi fikk jeg dobbelt kur...jeg som har el av meg selv i tillegg!!! mannen som har nedsatt sæd... har bare tatt en kur i april..så ble jeg så rar men nå er jeg kler for det igjen..men skal til gy neste uke..hun tror jo nå jeg har tatt alle pillene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...