Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 vært på føden 2 ganger i løpet av de siste 5ukene pga jeg har kjent lite liv+ 1 ul i tilegg. er i uke 31+4. sist gang jeg kjente liv var i går formiddag, og selvom jeg i går svelga isklumper og dynket i magen maaange ganger kjente jeg ingenting. er litt flaut og komme ned dit igjen..hvis alt er normalt. flaut og ringe synes jeg. men er da bekymret,veldig. uff,som alltid.
Sarah_Evelyn *Fødeklar* Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Ikke flaut!! Jeg var inn og ut av sykehuset de 6 siste ukene i forrige svangerskap, følte meg litt hypokonder.. Var flau over å ringe og komme på sykehuset selv.Men bedre det enn å gå hjemme å være urolig.. Jeg hadde ringt til sykehuset jeg..
Bilba og gutta :) Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Jeg hadde nok syntes det var litt flaut, men hadde ringt uansett... og det synes jeg du skal gjøre også. Si det som det er, at du føler deg litt hysterisk, men at du faktisk er bekymret... det er bedre å sjekke 10 ganger for mye enn 1 gang for lite...lykke til!
tobarnsmor i september Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Ikke vær flau! Hvis du er redd noe er galt så gå og få det sjekket. Ingen grunn til å gå hjemme og engste seg, det kommer det ikke noe godt ut av.
komplett familie Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Hei. Jeg synes også du burde ringe, selv om alt var i orden sist er det greit å bli beroliget nok en gang... Er med på tanken din, men man gjør det ikke bedre av å gå og være urolig.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 har jo fått ekstra oppfølgning pga jeg har mistet før engang i spontananbort, bare så dere vet det. men det var jo i 4mnd da...er i 7mnd nå. vet ikke om jeg tør og ringe! har sittet ved tlf i 2 timer nå. uff, igjen hehe:-)
Mammasnartigjen Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 absolutt ikke flaut, man sier jo at mors intuisjon og "magefølelse" er svært viktig når det gjelder barnets ve og vel!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 17. august 2006 #8 Skrevet 17. august 2006 Jeg skjønner hva du mener, men det er bedre å ringe en gang for mye! de på fødeavdelingene er som oftest veldig trivelige og tar deg alvorlig til tross for at du har vært der før, og alt har vært i orden:) det er jo ingen andre enn du som kan vite hvordan beibien i magen har det, og har du lyst å ringe så gjør det:) Lykke til!
Gjest Skrevet 17. august 2006 #9 Skrevet 17. august 2006 Ring med en gang! Jeg kjenner meg igjen i det å vegre seg for å ringe. Men etter at min bestevenninne mistet sitt ufødte barn i 8.mnd så har jeg endret syn på det å ringe føden "unødvendig" For oss som går der med stor mage er bekyringen reell når vi kjenner lite liv. Jeg har selv vært innom føden et par ganger mer enn nødvendig, men jeg har kommet frem til at jeg mye heller vil ha ting sjekket enn å gå og gruble. Jeg sier til meg selv: Vil du leve med samvittigheten din dersom noe virkelig var galt og jeg ikke turde ringe fordi jeg syntes jeg maste ? Nei, er svaret jeg da selvsagt er kommet frem til. Sist da jeg var innom føden for ekstra kontroll fikk jeg streng beskjed om å ringe dersom jeg følte meg usikker igjen. Fikk beskjed om at de var der for oss gravide. Og at de ikke tenkte tanken på at det var mas. Vi har ikke kontroll på livet i magen vår. Det er derfor det er så viktig å ta kontakt når vi føler oss usikre. Javel, kanskje føler vi oss litt flau og litt hypokondriske når vi drar derfra og alt er bra. Men samtidig tror jeg at lettelsen over at alt er vel oversygger dette. Men hva om det var motsatt, at ting var galt og vi drøyde det for lenge pga vår egen stolthet? Vi må bli mye flinkere (meg inkludert) til å bryte denne fordommen vi har mot oss selv og om at slike ting er mas. Så ring !
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #10 Skrevet 17. august 2006 da har jeg vært på føden til hjertelyd + ul. babyen hadde den perfekte hjertelyden i følge jordmoren min.(hun jobber på føden så jeg er heldig) sa jeg var litt flau...her er jeg igjen liksom,men de sa at det beste var og komme uansett!!
minas'81&lillegull;) Skrevet 17. august 2006 #11 Skrevet 17. august 2006 Jeg fikk beskjed om at selv om det svært sjelden var noe galt når man kjente lite liv, så SKULLE man inn å få det sjekket, samme hvor dum man følte seg, så det så! Har også vært inne siden det gikk et par dager med endret bevegelsesmønster og mindre liv enn vanlig. Var natruligvis ikke værre enn at morkaka lå iveien for sparka og dempet dem, hihi, men godt å få det sjekket uansett hvor dum jeg følte meg. (det første som skjedde når legen skulle ta ultralyd på meg var at knøttet tok et realt karatespark så hele magen hoppa for første gang på tre dager, bra timing gitt)
Karoline's*mamma Skrevet 17. august 2006 #12 Skrevet 17. august 2006 Du må ikkje vere fllau over å ha vore på føden. Dei ville ikkje hatt deg der om dei ikkje synast det var nødvendig. Bedre å sjekke ein gang for masse eller ein gang for lite. Man skal jo ta lite bevegelse på alvor!!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #13 Skrevet 17. august 2006 Hei ! Du må absolutt lytte til magefølelsen når det gjelder slike ting. Ikke for å skremme, men jeg og naboen hadde termin i september med 10dagers mellomrom. For en uke siden mistet hun barnet sitt, da hjertet til barnet sluttet å slå. Jeg føler slik med henne, ettersom hun er nødt til å se meg bli større og større i tiden fremover. Det var ingen indikasjon på at noe var galt før det var for sent.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2006 #14 Skrevet 18. august 2006 uff, forferdelig for din nabo...hadde freaka helt ut jeg om jeg kjente ei som hadde mista babyen sin slik..hadde bodd på sykehuset:-) er ikke flau nå hverft. var der i går og den ene legen jeg har gått til før der sa at jeg bare måtte ringe henne så skulle hun ta meg inn med engang, hun er veldig koselig og forstår vel at jeg er mye bekymret...så det var en herlig følelse! gleder meg så til og se babyen min:-)
r-j-s 'nå er gutten vår her' Skrevet 18. august 2006 #15 Skrevet 18. august 2006 du skal ikke være flau... Du kjenner kroppen din best, og hvis du er bekymret er det absolutt en grunn for legene og reagere... Det er bedre å sjekke det og finne ut av om det er noe, enn å ikke sjekke det, for tenk om det er noe....
Stratos med 3 barn Skrevet 18. august 2006 #16 Skrevet 18. august 2006 Nei, nei, nei!!!! Er du ikke skattebetaler du også da? De er der for deg vet du og hører de ikke etter får du prøve å bli litt sinna! Hjelper ingen av delene har man alltids private alternativer, men det skulle bare mangle at de ikke hjelper deg på føden - du har krav på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå