Gå til innhold

Du som fortalte at babyen tok smukken først da han var 5 mnd!

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye du trente med den? Min er straks 4 mnd og vi har daglig prøvd å venne han til smukk siden han var 14 dager. Av og til sutter han på den i noen sekunder, men så spyttes den ut. Vi prøver når han skal duppe på dagen og når han skal legge seg.

Er det håp ennå? ;) Vil så gjerne han skal ta den, ulike årsaker til det.

Fortsetter under...

Hei du!

Babyen min tar heller ikke smukk. Jeg har prøvd hele 12!!!! ulike smokker uten hell. De to første mnd øvde vi ihvertfall hver dag uten hell. Smokken kom ut igjen like fort som jeg puttet den inn. Holdt jeg hånden foran, ble jenta helt hysterisk.

Da babyen ble 2,5 mnd tok hun plutselig fingrene sine, så nå har jeg helt sluttet å stresse med smokk.

Ikke til hjelp for deg, men ville bare dele min erfaring at ikke alle barn vil ha smokk. Ida vil heller ikke ta flaske........jeg øver hver dag!!!

Lillefjert ville heller ikke ha smokk. Han tok den fram til han var rundt 2 mnd, og etter det har den bare blitt spyttet ut igjen. En tid ville han bare ha lillefingeren (?) min, og kunne suge på den i evigheter. Så fant han fingrene sine selv og sugde litt på dem. Nå er han 10 mnd og har ikke sugd på noe siden han var rundt 4 mnd.

Det er ikke alle barn som vil ha smokk eller suger på fingeren.

Se på den positive siden hvis du ikke får barnet til å ta smokk....du slipper avvenning om noen år =)

Vår gutt tok ikke smokken før han var 5-6 mnd. Da hadde vi trent i 2-3 mnd.

Vi ville at han skulle ta smokk fordi han brukte meg som smokk og spyttet ut melka som han ikke ville ha.

Prøvde mange forskjellige merker. Hos oss var det mam sine 0-4 mnd. som falt i smak.

Hei! Vet ikke om det er meg du mener? Men jeg har fortalt at gutten min tok smokk først da han var 5 mnd. Vi trente ikke mye nei. Hadde ikke gitt han smokk på en good stund den dagen han plutselig tok den. Men fra da av ga jeg han smokken hver gang han skulle sove eller slappe av. Og han ville ha mer og mer av den. Det er nok håp ja. Kan godt hende at han ville ha tatt smokken tidligere hvis jeg hadde tilbydt den oftere før den tid. Men på den andre siden kan det hjelpe med litt pause, for så å tilby igjen etter en stund=)

Lykke til

Annonse

Tusen takk for svar!!! Nå ble jeg veldig motivert til å fortsette og prøve, håper han tar den en dag snart;) Når det gjelder avvenning, så ser jeg ikke dette som et argument for å ikke begynne med smokk. Dette pga av den gode erfaringa vi har med storebroren og hans smokkebruk og smokkeslutt (0 problem). Men selvfølgelig kan denne karen reagere mye sterkere;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...