ana baroma Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Jr begynte på skolen i dag, og mamma og pappan fulgte han. (Jeg er stemor). Etter en times tid ringer far meg for å gi en beskjed. Da er de tilbake begge to, han på jobb, og hun på venninnebesøk (!). Ikke fulgte de han hele dagen, og han skal ta bussen hjem alene. De fikk forståelsen av at de ikke var velkommen lenger, men jeg hadde nok ikke gitt meg så lett. Både fordi det er en viktig dag for jr, og foreldrene, men også fordi det er viktig å få en viss kunnskap om skolehverdgane, se hvordan læreren er osv. I kunnskapsløftet er det jo større krav til foreldrene, men jeg tror ikke disse to heeelt har fått med seg dette. I skrivende stund er jeg noe forbanna, mye på foreldrene som ikke skjønner helt hva det vil si å få en skoleunge, men også på skolen som ikke greier å kommunisere ut et budskap om hva som forventes av foreldrene konkret. Phu, godt å få det ut iallefalll... så får pappan og jeg ta med jr ut på pizza etterpå. Når han kommer med bussen...
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 18. august 2006 #2 Skrevet 18. august 2006 Det samme hadde ikke jeg. Jeg er selv stemor, men men stedatter begynner ikke på skolen før om 3år. Skal han ta bussen hjem helt alene og er 6år???
somm@r Skrevet 20. august 2006 #3 Skrevet 20. august 2006 Hei. jeg er lærer og har hatt 1. klasse flere ganger. Det er faktisk helt vanlig at foreldrene kun er der en kort tid den første dagen. men om ungene er utrygge og vil at de skal være der, da blir foreldrene lenger. en elev jeg hadde, hadde mor med seg i to uker! Tror du virkelig at læreren har tid til å ta av seg 26 småredde barn og opp til 50 masende foreldre? Det beste den første dagen er å bli kjent med barna og de med læreren og det kan bli for mye folk om alle ble værende hele dagen. Hos oss har de samtale med foreldrene den første uken, da blir det satt av en halv time til hver elev. Vi følger alltid 1 klasseingene på bussen hele året, så de fleste tar bussen hjem alene. Jenta mi begynner på skolen i morgenog da tar jeg bussen sammen med henne, men det hadde nok fint uten. Hun er litt usikker på hvor hun skal ringe o.l. Forstår ikke helt hvorfor du er så forbanna.
Mo9ca78 Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg synes i alle fall at læreren BØR ta seg tid til 50 masete foreldre den første dagen...husk på at ikke alle fikk være med på førskole etc og bli kjent med lærer, medelever og andre foreldre. Da er det godt for oss voksne å kunne være litt "flue på veggen" den første dagen...Vi må jo "gi slipp" på podene allerede andre dagen alikevel, så dette krever vel ikke allverdens energi fra læreren... De fleste voksne er vel såpass nervøse for sine små håpefulle at de holder kjeft og bare fniser litt alikevel denne dagen?
nov/febmamma Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg må bare kommentere...... Hvordan ville dere ha likt at det kom en hel horde av mennesker inn på deres arbeidsplass og sto og tittet dere over skulderen hele dagen? Hvis ungene sier det er greit, så går man ganske kjapt. Dette er jo bare noe de må bli vant til, jo mer de erhar foreldrene der, jo verre blir det når de skal gå. Tror jeg var på skolen i maks 20 min da datteren min begynte. Hun fikk velge om jeg skulle hente henne med en gang skoledagen var over eller om hun ville gå på sfo.(Jeg hadde ferie) Hun valgte sfo....Barna vokser på å slippes litt. Tenk så flaut for jr. hvis mamma og pappa skulle vært der hele dagen og alle andres foreldre gikk hjem. Men dette er en stund siden nå, så jeg antar du har funnet ut at du overrreagerte litt!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Å herregud... forventer du deg det????????? En lærere på 76 små og "store" barn... jo hei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå