Gå til innhold

Fastlege eller jordmor?


Little miss sunshine

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bestilt time hos faslegen min, og hun har det selvfølgelig travlet, men fikk time i september da er jeg ca 10 uker på vei.

 

Min kjære mamma foreslo at jeg kanskje burde ta kontakt med en privat kvinneklinikk. Da fikk jeg time hos gynekolog første gangen og etter det var all oppfølgingen med jordmor. Jeg hadde en ma i januar så min kjære mor tenkte at det kunne roe mine bekymringer for en ev ny, og at de antagelig hadde bedre tid der enn hos fastlegen.

 

Noen som har noe erfaring, noen anbefalinger???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer ikke at all oppfølging skjer ved jordmor. Man skal ha et visst ant. legetimer også. En jordmor er mer enn "snakkeperson", men det er legen som tar undersøkelsene på deg underveis. Uansett er sikkert et privat tilbudt det beste, men ikke gratis slik det ellers er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommune har vi egen jm (gratis). Jeg foretrekker helt klart henne fremfor legen min, men det kan jo være forskjell fra sted til sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men JO! Jeg fikk alle mine timer hos jm etter at jeg var missfornøyd med fastlegen min. En gang i blandt har hun bare sendt meg over gangen for feks blodprøve, henvisning og sykemelding. Annet har hun tatt - ikke noe problem det!

Så her er det lokale forskjeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...