Gå til innhold

Noen som har tatt hull i ørene på 2 åringene sine?

Anbefalte innlegg

Jeg var helt i mot dette før, men nå begynner jeg å bli litt fristet. Har alltid tenkt at det er hennes ører, og at hun selv må få velge om hun vil ha noe i det når hun blir stor nok..... Men nå har jeg plutselig fått fryktelig lyst da...

Hva har dere gjort?

Fortsetter under...

Vil bare informere deg at dette lenger ikke er lov å gjøre i frisørsalonger. De som har småbarn med hull gjør det hjemme. Alt for tidlig spør du meg. Du kan risikere å gi barnet ditt allergier mot f.eks. nikkel. Ellers trenger jeg jo ikke nevne alt av infeksjoner.

Jeg har ikke gjort det, men jeg har en venninne som har. Hun gjorde det på frisørsalong, så det er i alle fall lov. Og nikkelallergi får man ikke av å ta hull i ørene på småttisene. Nikkelallergi krever uekte øredobber, og ingen bruker vel det på ungene sine?? Hæ?? Tulling anonym.

Venninnens lille datter ble knallsøt med hull i ørene, og hun speiler seg masse for å beundre øredobbene sine.

Bare gjør det hvis du har lyst. Det er ingen fare så lenge du passer på å holde det rent og rense det og sånne ting.

Det finnes frisørkjeder som nekter å gjøre det. I min hjemby har flere frisøkjeder gått sammen om å ikke ta hull på barn under skolealder. Men selvfølgelig så finner du sikkert dem som vil ta også. Ang. nikkelallergi så kan man få dette av å bruke "ekte" øredobber også. Flere "ekte" har selve tappen i nikkel. Så ved øredobber til barn bør man alltid ta et strøk neglelakk over selve tappen. Kjøper du hos Gullsmed selger de sikker "ekte", med det er ikke alltid å finne hos frisører.

La merke til i innlegget ditt at DU blir fristet. Og at det er DU som ha fått fryktelig lyst. Hva med å vente til hun spør selv? Om min mor hadde tatt hull i mine ører når jeg var 2år hadde jeg blitt forbanna. Hun er en skikkelig smykke-dame, jeg helt motsatt.

har to skikkelig jente jenter.. det var ho på 4 som begynte å mase om å få hull i ørene, eg greide å snakke henne i fra det i et halvt å men da var det slutt. vi var på frisørsalong og tok hull. når ho på 4skulle ha så skulle ho på 2 og 1\2 ha og. vi har ikke hatt noe problemer med det og begge satt som et lys da de fikk hull. men dei to eldste var 8 og 10 da dei ville ha , ville nok ventet til ho spør selv. men har mange venniner som har tatt hul på sine før dei var to.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...