Gå til innhold

Bekymring rundt MA!!!!!...GI RÅD!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Go` mårn!

Samboeren min går rundt og tror hun har MA, fordi hun har alle symptomene på graviditet, men mener at hun kan ikke forholde seg rolig fordi hun kan ikke kjenne at det er noe der. Hun er veldig bekymret, og jeg føler at jeg ikke kan roe henne ned på en måte. Det nytter ikke å si at alt er bra! RÅD??????? (hun er også bare i 6+5)...

 

Hilsen far som "ikke" strekker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kjenner ikke så mye der nede sånn sett når man er tidlig på vei. Mange som ikke har så mye symptomer heller. Personlig var jeg bare trøtt og hadde ømme bryster, men bortsett fra det ingenting...:)

 

Om hun/dere er bekymret kan dere jo snakke med legen, og høre om dere kan få en tidlig ultralyd fordi dere er bekymret. Det KAN ta litt tid, eller om dere ikke ønsker å vente så mye, så kan dere jo bestille privat UL. Det koster litt da, men jeg syntes iallefall det er verdt pengene da :)

 

Lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjedelig for dere at slike tanker skal ødelegge gleden man egentlig skal ha ved svangerskap.

 

Jeg var kjempe engstelig med førstemann, trodde ikke på at det var noe inn i magen før dagen før UL, da fikk jeg høre hjertelyden for første gang.

 

Du kan forsiktig spørre hva hun forventer å kjenne kanskje? Du kan også kanskje få en som har vært gravid, venninne, søster, mor eller lignenend til å forklare hvordan de hadde det i begynnelsen i sine svangerskap. Om hun ikke roer seg, så kan hun kanskje ta en tlf til sin lege og legge frem hva hun føler, så kan kanskje de på legekontoret berolige henne. Angst er jo veldig vondt å ha.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Skjønner drer begge to jeg.. Hadde selv en MA i uke 12 i februar, så vet hvordan det føles å være urolig. MEN, så lenge hun har alle symptomer på graviditet, trenger hun ikke uroe seg:) Jeg merket det ved at symptomene plutselig ble borte, så på ul at fosteret da var dødt.

 

På en annen side er det viktig å huske på at symptomene kan variere veldig fra dag til dag. De kommer og går. Noen dager har man mange symptomer, andre dager ikke noe i det hele tatt! Noen går faktisk hjennom et svangerskap uten et eneste symptom, og alt er bar for det.

Tror samboeren din kan slå seg til ro med at alt står bra til med den lille. Det er ikke vanlig å kjenne at det er noe der så tidlig! Så det er HELT normalt:)

 

Det du kan gjøre, er å ringe fastlegen hennes å si hvordan dere har det ang dette, og be om en tidlig ultralyd. Jeg kommer selv derfra nå i dag, og alt så fint ut.( Er i uke 5.) Jeg får tett oppfølging fordi jeg er engstelig da jeg har mistet en gang før..

 

Ønsker dere lykke til begge to. Dette går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

 

Jeg har mistet 2 ganger tidligere, ble gravid og var 8+3 uker på vei for 2 dager siden. Jeg tok tidlig ul i uke 7+3(for 1uke siden) og legen fant ikke hjerte aktiviteten, fikk jeg beskjed om å komme tilbake for nytt ul om en uke. jeg var veldig sliten både psykisk&fysisik, veldig kvalm, ....ja hadde hele pakken m/graviditetsymptomer. Men jeg hadde magesmerter, og følte at brystene ble mindre og mindre...så ringte jeg til privat ul etter 3 dgager fordi jeg var 100%sikkert at det var noe som ikke stemmte.... og fikk jeg time dagen etter på og viste seg at spiren er dødt og den har blitt enda mindre enn siste måling. Det e en stor påkjenning både psyk&fysisk, Mitt råd til deg ring til det nærmeste sykehuset eller bestil en privat ul. Hun kan også ta hcg-prøve hos egen fast lege m/2dg mellom rom for å si verdien på hcg-hormonet.

Jeg kan ihvertfall ikke stole på de graviditet symptomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...