Gå til innhold

Kjøpt vinterderss jeg nå:)

Anbefalte innlegg

Nå er guttens aller første vinterdress kjøpt:) handle den igår da det var over 20 grader ute, hehe. Men dama bak disken sa de var ofte utsolgt når oktobern kom, så det var vist lurt å være tidlig ute. Ble en Reimatec dress:) skulle prøve den på han ista, men det ble full protest fra den 8 mnd gammel pjokken:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5959472-kj%C3%B8pt-vinterderss-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg kan godt krive litt om reima tec dressen siden jeg har solgt disse i 6 år=)

reima tec er en vindtett, vanntett og pustende dress. men den skal likevell ikke forveksles med et regntøy.( bare regntøy er regntøy=))

den tar ikke inn vann,og har sveisede sømmer. den slipper ut overskuddsvarme slik at en ikke blir klam i den. på en mild vintersdag holder det med vanlig bomullsklær under. på det kaldeste anbefales det ull inntil kroppen og en fleece dress over.

ikke bruk lag på lag, da blir barnet klamt og du vil miste den pustende effekten. hvis barnet blir svett vil det fryse, for svette blir iskaldt!

på de minste dressene (opptil 4 år) er det isoleringsputer i baken som isolerer når de sitter, veldig kjekt siden de minste blir sittende mye=)

dressene er utrolig lette så en kan trygt gå opp et hakk i størrelse uten at det blir mye å dra på.

det er viktig å huske på når en velger størrelse at barnet skal kunne bøye seg i dressen. få barnet til å bøye seg og kjenn etter at det ikke strammer bak!

ellers kan den vaskes på 40 grader i maskin, men den skal vrenges og alle glidelåser skal lukkes. IKKE bruk skylle middel, og vask gjerne i milo!

ellers er det bare å henge dressen i dusjen å spyle/tørke av den. dressen er nemlig smuss avvisende så mye vil prelle rett av. det anbefales å spare på maskinvasken da det sliter veldig på yttertøy!

min gutt på 8 1/2 mnd har jeg kjøpt str 92 til. han er stor så han bruker 86 i vanlige klær.

håper dette var til hjelp=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...