anaina Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Har man den FØR brudevalsen i så fall? Syns egentlig det hadde vært litt morsomt, og så syns jeg ofte folk har lettere for å danse etterpå hvis de har "måttet" først...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Hei Vi hadde det! Var nesten et krav fra de som arrangerte selskapet (hovmesteren?)... Vi spiste nemlig i salen hvor dansen skulle foregå, så alle måtte trekke ned i lobby og ut for å røyke og gud vet hva folk tok seg til mens det ble ryddet i full fart. Så mente da denne hovmesteren at eneste måten å få alle opp i lokalet igjen, samtidig, for at brudevals og skjæring av kaka kunne bli gjort og festen liksom var i gang, var ved at alle gikk i polonese opp igjen... ) Vi gjorde det vi av den grunn, hadde ingen sterke følelser for eller imot... Og det ble mye latter baki der hørte jeg, så gud vet hva "folket" drev med )
Maud Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Vi skal ikke ha polonese, det er ikke helt oss. Har vært i bryllup hvor det har vært - i litt mer ærverdige lokaler enn vår litt lurvete fjellstue. Det har vært morsomt og har skjedd rett etter middag og dermed før brudevalsen.
anaina Skrevet 17. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2006 Hvis vi gjør det, har vi lyst til å gå polonese til en romantisk sang vi liker veldig godt men som er umulig å danse til, fordi den er litt for marsjtakt-aktig, men da passer det jo godt å gå polonese?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 ja! Synes det høres bra ut jeg! Polonesen vi gikk etter, fordi vi "måtte" pga han hovmesteren ble, napolion med sin hær fordi jeg syntes den var passe barnslig til å få litt humor og latter )) Og det ble det! Alle har forskjellige ønsker og drømmer om sitt bryllup. Tenk derfor ikke så mye på hva andre måtte mene, men hør på råd fra de som kjenner lokalene etc fra før og bli enig med din kjære. Alle andre er bare gjester som koser seg uansett! Det er din dag! ) Lykke til!
Granny Weatherwax Skrevet 17. august 2006 #7 Skrevet 17. august 2006 Sånn som det ofte er med en polonese er at man marsjerer rundtomkring, gjør alle de greiene man skal i en polonese, og så til slutt går man det til slik at alle ender opp i en stor ring, og da begynner brudevalsen. Brudeparet begynner å danse, og de andre slutter seg til etterhvert. Kjempegøy!
anaina Skrevet 17. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2006 "gjør alle de greiene man skal i en polonese" hva er det, da?
Granny Weatherwax Skrevet 18. august 2006 #9 Skrevet 18. august 2006 Ja, hvordan forklarer jeg det? Du har hele tiden samme partneren, og til å begynne med marsjerer dere kanskje i en lang rekke, så begynner de fremste å danne en bro (som i Bro bro brille) og alle skal gå under og danne ny bro, og når alle har gått igjennom og laget bro, går de første under igjen og gjør noe nytt. F.eks går hver sin vei i en halvsirkel, og møtes igjen i andre enden. DEt er flere ting man gjør også, men jeg kommer ikke helt på hva nå. Som regel alltid noen tanter som kan alle stegene! :-)
♥Prinzessin♥ Skrevet 18. august 2006 #10 Skrevet 18. august 2006 Eksempel på polonese: (Sangen "Broen over Kwai" er kjempefin og passe morsom!) Mann og dame holder hverandre i hendene (i skulderhøyde) og marsjerer (greit å velge ett par som leder hele greia, de går selvsagt fremst). Etter noe steg slipper de taket i hverandre og skifter retning, slik at damene går mot venstre i en rekke og mennene til høyre. En runde rundt i lokalet, og så møtes alle parene på midten og tar hverandres hender igjen. De fortsetter å marsjere og holde hender, men nå går annethvert PAR til høyre/venstre. Når parene så møtes igjen, glir de inn på rekke igjen som i en glidelås. Så avsluttes gjerne det hele med "Bro, bro brille", og når alle har kommet gjennom "tunnelen", samles de i en sirkel rundt dansegulvet. Der står de og venter på at brudeparet skal danse brudevalsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå