Gå til innhold

Er det bare meg som må bruke truseinnlegg hver dag?

Anbefalte innlegg

Jeg har masse utflod stort sett hver dag og klarer ikke gå uten, da føler jeg det lukter og må bytte bukse flere ganger om dagen (har ikke så mangen bukser)

Men jeg liker heller ikke gå med det hver dag for det blir så tett og klamt, lett for å få soppinfeksjon og UVI og da.

Noen gode råd til meg?

Fortsetter under...

Har nok ikke stort valg jeg heller gitt.... må bruke truseinnlegg pga økt utflod. Det er visst ganske vanlig når man er gravid, men uansett ikke gøy. Jeg har kjøpt en gele på apoteket som kun er naturmiddel, den demper kløe og irritasjon og har positiv effekt på sopp/bakterieoppblomstring. Den kan trygt taes av gravide. Den lindrer kløe hos meg i hvert fall :) (Jeg har ikke sopp, men har slitt litt med "utvendig" kløe de siste dagene.)

Geleen heter Bioclin Mylit-Gyn Actigel. Lita eske med lilla skrift, med ei tube i. Verdt et forsøk :) Det hjelper ikke mot utfloden akkurat, den vil være der like mye, men den hjelper i det minste på plagene utfloden og truseinnleggbruken medfører!

Truseinnlegg har jeg brukt i laaaaange tider, helt normalt if jm.... Jeg bytter ofte og har ikke hatt sopp eller noe annet under svangerskapet og nå er jeg fødeklar! (ligger forøvrig uten om natta da - virker som det er litt roligere da).

Men noen råd har jeg desverre ikke.....

Truseinnlegg gjør miljøet nedentil litt tettere, og det blir dermed lettere å få soppinfeksjon. Sånn er det dessverre... du er heldig som slipper unna :) selv har jeg heller ikke sopp, men pga hormonendringer osv merker jeg at ting ikke er HELT som normalt der nede. Men som sagt - den geleen har fått unna kløinga mi, og dermed traver jeg rundt med truseinnleggene mine jeg, relativt bekymringsløs :)

ps: jeg ligger i netto'n om natta. Så da blir det jo litt luftigere..hehe :)

Bruker også det hver dag.. man må passe på å skifte det ofte, og innimellom kan det være lurt å gå på do bare for å tørke seg om du skjønner.. slik at det ikke blir liggende mye i truseinnlegget osv.. Bruke nøytral såpe som lactacyd og lufte seg om natten... Har brukt truseinnleg sålangt i svangerskapet og ikke fåt noen plager som følge av dette ennå,"bank i bordet".. er 27+3.

Annonse

nei, jeg må også bruke hver dag, her forleden lo jeg og mannen min for vi var ute og luftet hunden og så sa jeg plutselig "ånei...!!!" - da kom det plutselig en liten foss - og det så nesten ut som jeg hadde tisset meg ut litt. buksen var våt og alt og det! pinlig! men måtte jo le..."SE! Hva jeg går gjennom for din skyld!" kjeftet jeg på mannen da, haha. men det var jo mest spøk da. :)

SUKK ja, som jeg har sagt før, det er mye vi skal gjennom, best vi får snille barn. :)

Du er langt fra den eneste!! Hater det virkelig... føler meg skitten og at det lukter...sikkert bare meg som merker det da,men det er nok for hvordan jeg "føler"meg...ligger også uten truse om natten,og bytter truseinnlegg ofte og vasker med nøytral såpe,spesiellt for underlivs vask:) Tenkte at :Yeah nå slipper jeg mensen på leeenge,...men nå vet jeg ikke lengre... dette er værre...

Ingen råd, men kan fortelle at jeg har det likt og hadde samme "problem" forrige sv.skap. Fikk ikke noe soppinfeksjon eller andre plager bort sett fra at det er ubehagelig da.

Må bytte innlegg hver gang jeg er på toalettet:(

Hei.

Jeg har akkurat det samme problemet som deg.

Må bytte truseinnlegg flere ganger om dagen, er føler meg møkkete og ekkel.

Har også hatt en del kløe og svie , så jeg tok en sånn test hos legen sist .

Var hoa legen igjen idag , og hun sa at jeg var full av sopp:)

Synes det var så hyggelig sagt.

Høres ut som jeg har en eller annen grusom sykdom " full av sopp" :)

Men soppen hadde desverre ingenting med all utfloden å gjøre .

Utfloden var det lite å gjøre med , var utrolig vanlig blant gravide.

Så vi får vel kansje bare trøste oss med at det blir mindre av det etter fødselen:)

Annonse

Du er nok ikke den eneste, nei, for det er vanlig med økt utflod når man er gravid...

Selv trenger jeg ikke å bruke truseinnlegg, men velger det innimellom, nettopp pga økt utflod. Dessuten er det også en liten trygghet, spesielt når jeg er på trening, ettersom jeg har en konstant følelse av å måtte tisse, selv om blæra er omtrent tom. Det er ikke det at jeg plages av urinlekasje, men i sjeldne, spesielle tilfeller, kan det jo komme en minidråpe, og da er det greit å vite at man har truseinnlegg...

Det komiske er at jeg nok har hatt færre tilfeller av slike minidråper i trusa nå som jeg er gravid, enn ellers (har født noen ganger før, og bekkenbunnsmuskulaturen kunne nok ha vært bedre :o)) Kanskje skyldes det at jeg unngår å springe/hoppe på trampolina etc. Kanskje er jeg flinkere til trene bekkenbunnsmuskulatur nå. Eller kanskje jeg bare er flinkere til å gå ofte på do... hvem vet.

Antar det er flere enn meg som har en liten angst for å lekke noen små dråper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...