To.små.vakre Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Jeg var til vekstmåling på mandagen, var da 37+4. Jordmora målte da babyen til å være ca 3000g, minus 12,9% i vekst. Er det andre som har fått målt babyen rundt samme uke? Lurer veldig på hvor stor babyen blir. Jordmora sa at babyen kom til å legge på seg ca 500g frem til termin, men det kunne også bli mer. Har en sønn fra før som veide 4590g når han ble født ti dager på overtid. Syns det høres litt rart ut hvis jeg skal få en som er nesten 1000g lettere denne gangen. Noen som har erfaring med dette? Skal inn på måling igjen ved termin, blir spennende å se hva de sier da.
Vikki ;o) Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Tror ikke du skal ta disse målingene så veldig høytidlig..... Jeg var inne da jeg var 38+0, og fikk beskjed at babyen skulle være 4000 til termin. Jeg fikk dagen etter, og babyen veide 4160... Da bommet de med ganske mye, spør du meg. De sat etterpå at denne babyen ville ha blitt oppunder 5 kg ved termin... Men vil og si at første min, veide kun 3000 ved fødsel en dag over termin, noe de sa var en grei vekt med tanke på at jeg ikke er den største personen her i verden....;o) Derfor fikk de sjokk når neste mann var så stor, så dette må du ikke tenke på... LYKKE TIL! Babyen min griner... Må løpe.
To.små.vakre Skrevet 17. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2006 takk for svar. tenker endel på dette om dagen, da forrige fødsel endte i keisersnitt. Sykehuset var usikre på om grunnen alene var at sønnen min var en stjernekikker eller om han også var litt stor i forhold til bekkenet mitt. Tror nok mest det hadde å gjøre med at han var en stjernekikker. Kom også helt overraskende på oss at han var så stor. Så håper det en en litt mindre som har bestemt seg for å komme denne gangen. Håper veldig på vanlig fødsel denne gangen.
knærten71 Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 hei jeg går hver 14 dag til vekstmåling men de beregner ikke avvik og legger ikke særlig vekt på hva babyen veier( da målingen aldri blir rett. )De sjekker femur, hode og mage og at kurven holdes. I uke 36 ble min baby målt til 2700kg og fikk beskjed at deg var normalt. Igår i uke 38 ble den målt til 3400kg: Legen sa da at babyen veide mellom 3 -3.4 kg, man måtte tenke med feilmarginen. Han sa det var helt etter skjema og ikke avvik. Tror det var grunnet mad og bpd. Jeg synes det høres ut som din baby kommer til å bli helt etter gjsnittet som er 3.7kg for tiden.Den har jo god tid hvis du går til uke 40. Det er vel næring, arv og miljø som gjør at denne blir mindre enn den forrige. Vet ikke helt. Spennende iallefall. Lykke til
*Luna å Thea sin mamma* Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Hei! Jeg var til måling i uke 36+6 lå da ca 7%over normalen å legen sa det ville tyde på en baby på ca 3,9-4,1kg til fødsel.. Symfysemålene mine samme dag var 37,5 så det var høyt... Skal til ny måling i dag, pga seteleie Luna var 4325g52cm...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2006 #6 Skrevet 17. august 2006 Babyen min ble målt på tirsdag, da var jeg 34+5 og ble estimert til 2300, de tipper en vekt på 3000-3300 til terminen. Dette er litt under gjennomsnittet, men likevel innenfor normalen. De kan lett ta feil når de måler, så jeg syns heller ikke at du skal henge deg for mye opp i det. Men at JM sa at babyen legger på seg ca 500g i uka høres mye ut. Det var to leger som undersøkte meg, og de sa at den lille legger på seg ca 150-200 g i uka fremover nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå