Gå til innhold

total puppenekt, men ikke om natta...hjelp meg please...(samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Ingen ammehjelpere online nå, så jeg sliter litt...

Lillepia sover nå,men gruer meg til hun våkner for da er hun ihjelsulten, men puppen vil hun ikke ha...ender i hyl og skrik...hjerteskjerende!

Har flaske klar i kjøleskapet, men vil jo gjerne unngå dette, og få til ammingen igjen...HVA GJØR JEG NÅ DA??

Fortsetter under...

jeg har ikke så greie på sånt, men gjør du noe annerledes på natta? f.eks ligger du ammer om natten, og sitter om dagen?

Kanskje det har noe med stillingen. kanskje liker hun best å ligge???

mulig jeg er helt på jordet, men syns selv jeg får det til best liggende..

Nei dette hørtes leit og tøft ut for dere begge...

Har du ammet tidligere, hvor gammel er jenta di? Vil hun ha om natten kun sier du? Jeg har ofte erfaring med at hvis jeg legger jenta mi til puppen i halvåken tilstand i senga vår suger hun bedre og roligere. Det er nesten håpløst i sofaen eller enda verre på besøk el cafe. Hun suger og slipper om hverandre, skal følge med og vrir seg urolig, kan også grine ved puppen. Har du melk til henne og hun er sulten er det rart hun ikke tar den...

Har du inntrykk av at hun har mageknip? Gutten min var grusom å amme....Han sugde to tre tak så slapp han og hylte...rart jeg ikke mista melka... Tror han hadde mageknip. Jeg gikk rundt å bar han ammende med en byssende bevegelse, ble utslitt og trodde ikke han spiste noen ting, men han la på slitt seg (litt under kurven) og er nå størstemann i sin skoleklasse! Han sugde rolig om natta...

Har ikke enkle svar her nei...Men føler med deg....

Hvis du vil kan du ringe ammenhjelpen, se i katalogen.

Lykke til!

hvor gammel er tulla da?jenta mi prøvde seg på sånn tull da hun var 4-5 mnd og jeg måtte gå rundt omkring i stua for å amme og da spiste hun merkelig nok.kom oss over det ettehvert..........

nå er hun 6 mnd og jeg fullammer enda,men i sittende stilling nå da.

prøv som meg,de småttisene er jo så nyskjerrige og blir for noen kjedelig å sitte å amme i lengden....

lykke til

Takk for svar...er førstegangsmamma og jenta mi er 3 mnd, så synes det er litt tidlig å ikke klare å amme mer:( vil jo så gjerne....

Melka kommer ikke med en gang her , så jeg tror hun blir irritert for det og ikke gidder å suge lenge nok...

Plages endel med magen ja, har alltid ammet urolig, mye pga nettopp det ror jeg.

Sitter oppreist i sengen nesten halve natten og ammer henne nå, for det er kun da hun tar puppen, så jeg begynner å bli ganske sliten nå:(

Men jeg skal få det til, selvfølgelig ikke for enhver pris, men eg skal virkelig ikke gi opp. Tenkte å lage meg et slikt hjelpebryst for å se om hun da vil "henge fast" når melka kommer med en gang....vet ikke, men verdt et forsøk....

Annonse

Dette er er en nøyaktig beskrivelse av gutten min. Han er 3.5mnd. Har aldri vært glad i puppen. Mye mageknip, skreket ved brystet og kun spist småmåltider. Sutret mellom måltidene fordi han sjelden spiste seg mett, enda jeg hadde bra med melk. Går som en drøm på natta....

Det beste på dagtid var å puppe med en gang han våknet, men det gikk heller ikke alltid bra.

Jeg har rett og slett gitt opp og pumper nå ut til alle måltider bortsett fra kveldsmåltidet som er mme. Dette fungerer mye bedre. Han spiser seg skikkelig mett, er mer fornøyd og sovner lettere på dagtid.

Jeg har kjøpt meg en elektrisk pumpe, ellers blir det alt for tungvint og tar for mye tid.

Du er kjempeflink som ikke vil gi opp amminga, men husk å ta hensyn til deg selv også. Dere skal kose dere begge to :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...