Gå til innhold

Det blir 15 mnd mellom mine, må kjøpe ny vogn, hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nå kan jeg bare svare fraq da jeg selv var liten, det er 20 mnd mellom meg og søsteren min og jeg satt i en simo vogn(sånn sittevogn) og søstern hadde kombivogn. Du må nok ha vogn til den eldste også, tenk om du skal til byen osv, kan ike forventa at en på litt over ett år skal gå rundt i 3-4 timer uten å bli sliten.

Annonse

Det er 20mnd mellom mine. Yngstemann er 3.5mnd. Jeg tenkte at vi måtte ha søskenvogn, slik at jeg kunne dra alene på tur med begge. Vi kjøpte en Teutonia søskenvogn (Team Alu). Vogna var fin den, men stor og tung og vanskelig å få inn og ut av bilen. Storesøster syntes ikke det var noe stas å sitte i den, mest fordi hun helst vil sitte og se fremover, og jeg ville ha setene motsatt vei, slik at jeg fikk fulgt med på babyen. Jeg syntes det ble for mye styr med den store vogna, og det endte med at vi solgte den igjen. Skal du ha den største i barnehage? Det har vi, og da ser jeg at det er veldig sjelden jeg har behov for vogn med plass til begge. Jeg blir heller hjemme, eller gjør kun raske ærend når jeg er alene med begge ungene. Vi har kjøpt ståbrett til kombivogna, og er fornøyd med det. Det blir for slitsomt og kjedelig i timesvis, men er en fin avlastning når alternativet er å gå selv.

Velger du å kjøpe søskenvogn, anbefaler jeg å kjøpe en der de to setene kan monteres i forskjellige kjøreretninger. Jeg har sett at det finnes, men vet ikke hvilke fabrikat som har det.

Hei, det er nesten 2år mellom mine, og vi kjøpte tvillingvogn. En kan kjøpe supre tvillingvogner fra feks. emmaljunga brukt til 1700 kr. Sjekk finn.no

EN kan kjøpe til samme prisen nye tvillingvogner til 1700 kr og så, men det er tre-hjulinger. Har ikke heeeelt sansen for de, spesielt med tanke på at baby og 2 åringen har ulik vekt. Redd for at den skal vippe da....?!?!?! :-)

SÅ, jeg hadde garantert invistert i en tvillingvogn, men kjøp brukt da sparer en mye. En unge på 15 mnd. sover, og et ståbrett eller søskensete hjelper lite på trøtte små unger........ Mine ungr kunne begge to ligge og sove i tvillingvognen samtidig. Da var jeg ikke avhengig av å KUN reise ut når ungen på 15 mnd. ikke skal sove.

Men, ønsk dere ståbrett til den andre ungen. Dere har jo alt av klær osv. og et ståbrett koster 399,- kr. så ØNSK dere det. Det bruker vi ganske mye selv...småturer på butikken når jeg har bil med osv. På lengre turer sverger vi til tvillingvognen selv om storesøsteren nettopp har fyllt 3 år, er den fortsatt VELDIG god å ha. Da kan vi gå lange søndagsturer sammen, og 3 åringen kan site når hun blir sliten. Tenker også på vær og vind og regn, godt å sitte lunt i en vogn da... :-)

Jeg har 17 mnd mellom mine og har en One Three Hill søskenvogn. En stor fordel med denne er at den er lett, smal og super å trille. Negativt er at bagen er veldig liten. Å bare ha ståbrett til eldstemann, vil jeg ikke anbefale.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...