Gå til innhold

Hvis babyen dør....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan merker jeg det?

Jeg Skrev på Tirsdag kveld at jeg trodde jeg kansje lekket fostervann og hadde stikkninger nede i magen. Fikk da råd her inne om å ringe føden. Det klarte jeg ikke å gjøre, er så redd for at de skal synes det er en baggatell.

Har ikke merket noe mer til lekking av vann, men har heller ikke kjent bevegelser sidenTirsdag.

Jeg er snart 21+4 uker.

Hvordan merker jeg på kroppen om barnet er dødt?

Sånne hormon ting i kroppen tar vel litt tid før forandrer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal ringe føden. Dersom du ikke har kjent liv siden tirsdag, vil de helt klart ikke synes det er en bagatell - selvom alt sikkert er i skjønneste orden med babyen. I mitt forrige svangerskap kjente jeg ikke liv så ofte, fordi morkaken lå foran. Men såvidt jeg har skjønt på jordmødre og leger, skal man alltid ta det alvorlig om man ikke kjenner liv.

Skrevet

hvor lenge har du kjent liv da? jeg kjente ikke liv før uke 22 pga morkaken og er nå 31uker på vei, hører egetn til 3tri men ville gjerne svare deg!

jeg synes du burde ringe føden, de vil ikke se på det som en bagatell.

jeg har vært 1 gang på UL pga jeg kjente liv og tenker faktisk på og ringe engang til i dag om forsteret er like rolig fremover monrningen.....alt er sikkert kjempefint og det er det nok med deg også men det er ikke bra og bekymre seg!

gruer meg litt til og ringe jeg og, men jeg biter i det fordi jeg har rett til og blitt tatt på ALVOR!! det har du og.

ring med engang . de hjelper deg.

lykke til!!

Skrevet

jeg har kjenti liv i endel uker nå, og de sa morkaken lå helt fint bak. Sender en meld til jordmor ihverfall.

Skrevet

ok. men det er ikke før etter uke 28 man skal kjenne liv hver dag.

i det stadiet du er i så kan det gå et par dager.

men lurt og melde jordmor:-)

Skrevet

Min og veninna mi sine erfaringer med føden (i hvert fall der vi hører til: St.Olavs hospital) er at vi blir tatt fullstnedig på alvor. Ring! Det går nok helt sikkert bra :)

Skrevet

Men jeg har lest her inne at vi ikke hører til føden før vi er 26 uker. For de kan ikke gjøre noe før det.

Skrevet

Det er bare tull - venninna mi ringte føden forrige uke (pga mistanke om lekking av fostervann) og da var hun kun i uke 24. Hvis du ikke får tak i jordmor er du fullstendig berettiget å ringe føden.

Skrevet

stemmer egent det. men de har poliklinisk avd på sykehuset så da setter de deg bare over dit, det er der man tar ul etc..går jo ut på det samme så du kan bare ringe til føden så setter de deg evt. over.

Skrevet

Du bør ringe føden dersom du ikke har kjent liv på en stund...det er ikke en bagatell!!!

Vet om flere som har gjort det og det har vist seg at babyen bare har lagt seg til å sove (lenge, lenge). Hun ene sa at hun følte seg litt flau siden hun kjente at babyen begynte å sparke npe voldsomt på veien til sykehuset...men slikt vet man jo aldri...og man skal bli tatt seriøst for noe slikt.

Skrevet

Jeg hører til ahus og ringte sent en kveld da jeg ikke hadde kjent no liv på ca to dager når jeg var i uke 21, da hadde jeg kjent liv en stund . Og jeg fikk komme inn m en gang , de var kjempe koslig og sa jeg bare måtte ringe igjen om det skulle være noe og at det ikke var noe stress for dem !

Så bare ring du !!

Skrevet

Hvis du bor på et sted med privat legesenter, der det er gynekolog, kan du ta privat ultralyd. Koster litt, men det er helt klart verdt det:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...