kine Skrevet 17. august 2006 #1 Skrevet 17. august 2006 Jeg sliter litt her, gutten min på 8 uker tar plutselig ikke flaska nå! Han har tatt den hele tida og jeg bruker kun Avent flasker...! I begynnelsen etter fødselen fikk han litt mme for da hadde jeg ikke nok, etterhvert så fikk han kun pupp, men da av flaske noen ganger da jeg pumpet innimellom. Siden torsdag i forrige uke har jeg merka at han er utilfreds på kvelden og han har da fått mme da. Men nå siden tirsdag har han ikke tatt flaska, jeg trodde først han ikke likte erstatninga siden vi hadde kjøpt ny type, så trodde jeg at han kanskje ikke var så sulten. Men i morges måtte jeg pumpe meg da ungen sov og jeg hadde skikkelig spreng....og så våknet han selvfølgelig en halvtime etter og var sulten som fy....! Og han tok ikke flaska:( mye hyling og grining, jeg prøvde og prøvde, og så prøvde jeg med skje...uten hell..! Til slutt måtte jeg legge han til puppen hvor jeg ikke tror han fikk i seg så mye siden jeg da hadde pumpa meg på forhånd. Han sover nå da, men mett er han nok ikke helt. Hva skal jeg gjøre???? noen råd?
Expat Skrevet 17. august 2006 #2 Skrevet 17. august 2006 Titt i munnen hans, ser du noe inni der? Bul paa gommen, roed i halsen, hvit paa tunga/inni kinnene? Har du hoert om hjelpebryst? Se fra a-aa paa ammehjelpen, du kan ogsaa lage hjemmemekka versjon. Da kommer mme eller pumpet fra brystet! Et par meter sondemateslange fra apoteket, saann hvit plaster tape og den vanlige flaska og du er i business!!!
ettbarnsmammaen Skrevet 17. august 2006 #3 Skrevet 17. august 2006 Du kan også prøve en annen type tåteflaske. Vi fikk anbefalt Nuk på helsestasjonen da vi opplevde det samme som du nå opplever. Den tåtesmokken har en helt spesiell form. Det hjalp riktignok ikke her, men hun tar Nuk narresmokk etter å ha avvist et par andre typer.
Blomman Skrevet 18. august 2006 #4 Skrevet 18. august 2006 min på 7 mnd har alltid nektet flaske, så da er det liksom ikke så moro å ut en kveld når bestemor ikke kan få i ungen noenenting (men han har vært like blid hele tiden de to gangene bestemor har passet..he he)jeg tenkte at jeg får prøve nuk flaske da så kanskje bestemor kan få i hann litt om vi vil ha litt fri igjen - og den tok han (tenk om jeg hadde prøvd en før...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå