Gå til innhold

Hva er modningsakepunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan virker dette, når kan det gjøres, hva koster det?

Stikker de nåler der nede???? Høres vondt ut :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun hatt modnings akupunktur på sykehuset i forbindelse med overtid, så jeg vet ikke hva det koster, men de setter ikke nåler der nede som du sier:) Syns ikke det var vondt i det hele tatt, og merker at jeg har hatt litt mer kynnere og mensverk enn vanlig. Håper det virker!!!!!

Skrevet

Takk for svar.

Lykke til, håper det setter fart i sakene :-)

Skrevet

Jeg går til akupunktør. Er 37+5 idag og har hatt en behandling. Den fikk jeg på mandag (altså akkurat 3 uker før termin) Jeg skal igjen 2 uker og 1 uke før termin (hvis ikke noe har skjedd)

Jeg betaler 300kr hver gang. Hun satte en nål i hver lilletå. Disse nålene var de vondeste. Hun satte også to nåler under hvert kne, men disse kjente jeg nesten ikke.

Jeg er ikke helt sikker på hva effekt modningsakupunktør gir. Legen min mente at det setter fart på modningen og minsker sjansen til å gå over tiden, men jeg har også hørt at det skal gjøre åpningsfasen kortere. Jeg vet ikke. Kanskje det er noen andre som vet noe mer?

Skrevet

Hei!

Jeg er 2 dag på overtid nå..

Var til tre behandlinger.

En i uke 38,en i uke 39 og en i uke 40.

Her har ingenting skjedd enda,men vet jeg har 3 cm åpning og har hatt det siden mandag..Koster 300 kr pr gang ca.

Det nålene gjør er at de styrker og modner livmoren/livmorhalsen.Forbereder den på fødselen.Har hørt flere som har hatt "lette"fødsler ved hjelp av modningsakupunktur,så jeg håper det virkelig hjelper på meg også!:)

Med lette fødsler,så mener jeg ikke langtrukne og stortsett greie fødsler.

Nålene settes i ben og armer som regel,kommer litt an på fra person til person,men ihvertfall i bena blir de satt!

Lykke til!

Håper det skjer noe her snart..........

=)

Skrevet

har bestilt meg akupunktur idag, har tenkt å gå 3 uker før termin og frem til fødselen. har en venninne som prøvde dette, og hun er overbevist om at det er dette som gjorde hennes fødsel "lettere". åpningstiden blir mindre smertefull i tillegg til at det går raskere.

håper det har samme effekt på meg.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...