Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynte igår med grøt til småingen som er 5.5 mnd. Har fullammet til nå.

Ønsket at han skal sove litt lengere om natta. Har ammet han hver 3/4 time gjennom hele natta og føler egentlig at han kan få noe mer en mm.

Hadde først tenkt å fullamme til ihvertfall 6 mnd men......

Han likte grøten, begynte med 60 ml første gangen og idag fikk han 100 ml. Etterpå litt pupp også i seng.

Hvor mye grøt kan man gi???

Han liker grøten veldig!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5957240-begynt-med-gr%C3%B8t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man anbefaller i utgangspunktet å innføre ny mat til barnet på et tidspunkt på dagen da barnet vil være våken en stund etter slik at man kan holde øye med eventuelle reaksjoner. Ellers så skal man jo begynne meg små mengder og øke til en full porsjon over ca en uke. Kanskje det er lurt å gi han litt grøt flere ganger om dagen i stedet for mer på kvelden den første tiden?

Min spiser ingenting nesten, bare 2-3teskjeer med grøt. Vi begynte for 1 1/2uke siden, da var han nesten 5mndr.

Det står bakpå pakka, på nestlè sin som jeg har(ja vet mange boikotter!) står det at man skal begynne med smaksporsjon på en teskje grøtpulver, dette for å venne barnet til smaken men også for å venne magen til fast føde! En full porsjon på den pakka med 4mndr ris grøt er ca 1/2 dl grøtpulver og ca 1 dl mm.

Oj, det var mye grøt raskt. Her startet vi for 4 uker siden og er ennå ikke oppe i full porsjon... Begynte med en t-skje, og har økt gradvis. Nå har jeg gitt litt over halv porsjon i 3-4 dager, og tenkte starte med full porsjon nå som han nettopp har fyllt 6 mnd. Jeg gir grøt midt på dagen, slik at jeg har fått fulgt med på om han har reagert noe på den. Samtidig tenker jeg at jeg liker jo ikke å legge meg på full mage selv, så kanskje greit at han slipper også...? I hvert fall når det bare er ett måltid med fast føde om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...