Gå til innhold

Når var dere lenge borte fra knøttet første gangen?

Anbefalte innlegg

Er invitert til bryllup i England første helga i september. Masse gamle studievenninner kommer til å være der og det er en god venninne som gifter seg. 8 timer reise og tuben i London er ikke akkurat rette sted for småbarn og vogn (trapp etter trapp). Valgte derfor å reise alene og heller la far og svigermor ta seg av knøttet med en frys med litervis av pumpet mm tilgjengelig. Skal pumpe meg hver 3 time der borte. Håper ikke jeg får angst av å være så langt vekke. Jeg lider vel mer enn barnet, sies det. Noen med erfaring som kan forberede meg? Han er da 3 mnd og 1 uke.

Fortsetter under...

snuppa var nesten 2mnd da hun var hos bestemor, mens vi var på juleshopping en heel dag i oslo....

melkespreng og myyyye pumping på meg, da.... hehe....

men gikk fint med oss begge! ;o)

reis du å kos deg! ;o)

Oi! Det hadde eg aldri klart. Har vore vekke frå guten vår (på snart 11 mnd) i rundt 24t, men det held hardt! Men Go you! viss du klarar det.

For øvrig går det fint an å reise til England aleine med baby, eg har gort det to gongar, og jo yngre babyen er jo lettare er det... Hadde med bæresele til Tube'en og paraplytrille til andre plassar. Flytur, Tube, 2t + 6t på buss. Det gjekk fint det, men så er guten vår lett å ha med å gjere på tur.

Nei, no må eg be om unnskyldning. Det var ikkje meininga å "pushe på deg" mine erfaringar når du ikkje spurde om det i det heile tatt.

Så sant svigers kjenner babyen og babyen er komfortabel der går det nok heilt fint. Kos deg i engelsk bryllaup - det gjorde eg!

Har fortsatt ikke vært lenge borte fra Luke,og det sies jo også at man ikke skal være borte fra de mer enn antall mnd dem er.Altså 3 mnd=3 timer,og etter 6 mnd kan man doble det.

Var borte fra mini i 7 timer når han var 2 mnd. Da var han 3 timer hos farmor før sambo hentet han. Han var hos mormor fra lørdags morgen til søndag ettermiddag forrige helg. Var da nesten 3,5 mnd. Led ingen nød han. Sov masse på dagen og sov hele natta. Hadde det kjempe kos han.

Er nok verre for mor enn for bebis : )

Annonse

Vi har bare vært bort fra gutten vår noen timer, da vi var ute en kveld. Vi hadde lagt han og sånn før vi gikk ut da.

Men vi skal reise til Latvia en langhelg nå i midten av September, og da er han 10 mnd, og skal være hjemme med mormor, og storesøster. Regner med at det skal gå bra. Ammer kun om morgenen nå, så jeg regner ikke med å måtte pumpe så veldig på turen....

Det går nok bra med turen din skal du se. Det er nok som du sier - at det er du som lider mest ;o) Prøv og kos deg! God tur!

Men det er jo skikkelig tull. Den regelen skjønner jeg meg ikke på. I de fleste land må jo mor på jobb igjen etter 2-3mnd. Barna er da ikke mer preget av det der. Da er det jo usunt at pappa tar deler av permen.Ingen logikk der. Man må jo bare pumpe seg og sørge for at barnet får dekket sine basale behov. En venninne av meg dro til Japan i jobbsammenhen i 9 dager. Ettåringen hjemme hadde det bedre enn mora.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...