Gå til innhold

Krise å fylle fersk melk oppå fryst melk i Avent-boksene?

Anbefalte innlegg

Leste idag i Avent boks-pakken at man ikke skal gjøre det, men kjøtthue meg har etterfylt 3 beger (tenkte det var så dumt å la begerne stå halvtomme i frysen). Jeg satte frysen på hurtigfrys, og melka på toppen var frossen etter 30 minutt. Må hele boksen kastes ? (3 X 180 ml....) Det er meg som samler opp til jeg må forlate poden i 3 døgn når han er 3 mnd. Pumper i vei hver dag. Bakterier dør jo i frysen. Vet det blir et tynt lag som tines for så å fryses igjen.

Fortsetter under...

Morsmelk som skal fryses settes i fryseren med en gang. Det går fint å helle melken rett over i en emballasje som inneholder frossen melk. Mengden allerede frossen melk bør være større enn mengden som nettopp er utpumpet, ellers er det risiko for at den tiner.

Stod på www.ammehjelpen.no

Det hadde jeg også lest, så jeg har også etterfylt Avent-posene i fryseren. Men fant ut i går at jeg har laget litt vel store posjoner. Må kaste en del som han ikke drikker, og det føles jo litt dumt. Så kanskje det er like greit med hver sin lille boks / pose? Det går kjappere å tine + mindre må kastes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...