Gå til innhold

bør jeg stresse og skikkelig jobbe med å legge en baby på 4 uker til fast klokkeslett, eller ta d sånn litt etter hennes "pipe"?

Anbefalte innlegg

noen dager er det ikke så lett å få henne til å sove.. opp og ned hele tiden, så den voksen tiden blir jo bare mas.. bedre å ha henne i stua enn å fly frem og tilbake å trøste...

er ingen fare for uvaner så tidlig vel? ingen som er umulig å bli kvitt i allefall....???

eller burde jeg jobbe med dette? hun sover jo litt forskjellig på dagen også, så er sikkert ikke alltid hun er like trøtt kl 23, når jeg på død og liv skal legge henne:=)

mitt forige barn var lett å få lagt, men henne her er litt mer vrien, er helt rolig når hun kommer på armen, så er rett og slett nærhet hun trenger..

Fortsetter under...

Hei!

Tror ikke det skal gå ann å "skjemme" bort en så liten baby. Vi la også tulla vår da vi selv la oss de første 2 mndene. Da hun var 2 mnd begynte vi å legge henne i sengen rundt 21 på kvelden, og for hver dag ble hun trettere og trettere, og når er hun 3 mnd og har lagt seg kl 19 i nesten 3 uker. Dette kom av seg selv, vi stresset ikke i det hele tatt. Trur ikke du trenger å bekymre deg, hun er så liten enda!:-)

Annonse

Jeg ville heller ikke begynt med det enda. Men pass på å les signalene på tretthet så tidlig som mulig. Vi hadde en urolig gutt på kveldstid helt frem til vi fant ut at han helst ville legge seg kl 18 eller før..

Dei første månadene var guten vår stort sett i stova med oss til vi la oss. Han var mest våken, men slumra litt på fanget vårt innimellom. Vi begynte å legge han tidlegare då han var ca 10 veker gamal, og tydelig viste at han var trøtt om kvelden.

Så små babyar har ofte dårleg/ingen døgnrytme eller søvnrytme. Vi prøvde som best vi kunne å innrette oss etter han til å begynne med. Då han var vel 3 mnd sovna han fint kl 18.30. Men så sov han nesten ikkje på dagtid i det heile tatt, så det var ikkje noko problem at han sov for mykje om ettermiddagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...