Gå til innhold

dere med barn født på feilsiden av årsskiftet mtp hjernehinnebet.vaksine..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, vi vaksinerar han ikkje, i samråd med helsesøster.

Ho sa at dei går ikkje ut og anbefaler at *alle* skal få vaksina. Derimot anbefalar dei vaksina til barn som er premature, har dårleg immunforsvar av ein eller annan grunn eller skal begynne tidleg i barnehage.

Guten vår er forresten fødd i september 05.

For barn fødd i 2006 og seinare kjem vaksina inn i det "normale" vaksinasjonsprogrammet. Men dei med barn fødd før 06, må (viss dei ønsker det) kjøpe vaksina sjølv (eit par tusen ligg det vel på).

Annonse

Gutten min er født 30.des.05, altså 2dager før den "godkjente" datoen til Regjeringen. Så jeg får ikke gratis vaksine. Men skal snakke med HS når vi skal på 8mndrs-kontrollen om et par uker. Høre hva hun anbefaler. Vi har ikke tatt stilling til om vi skal kjøpe vaksine eller ikke.

Men jeg syns at alle barn under 2 år burde fått den gratis uansett, for det var det som var anbefalt av helsemyndighetene....

Vi har vaksinert gutten vår. Har nettop fått den første dosen for noen dager siden.

Synes det er sprøtt at de faktisk går ut og anbefaler ALLE under 2 år (iallefall så har jeg lest flere innlegg i blader, at leger går ut og sier at alle bør) å ta vaksinen, og så får bare noen den gratis!!!

Da må jo vi andre liksom velge selv om vi er villige å betale (noe vi selvfølgelig gjør) de 1700,- det koster for 3 doser vaksine.

For oss, så var det ikke tvil om hva vi skulle gjøre. Bare tenk om han faktisk skulle få hjernehinnebetennelse, og vi hadde valgt å ikke ta den.....

Og den beskytter også mot ørebetennelse, og endel halsbetennelser, så da slipper de jo dette også da :)

Annonse

Pluggen er født september '05. Vi har allerede tatt de to første dosene og skal ta siste på nyåret.

Vet sjansen for å få denne typen hjernehinnebetennelse er uhyre liten, men kunne aldri tilgitt meg selv hvis han skulle få det og det kunne vært unngått. 1800,- er nattesøvna verd. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...