Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har termin i februar 2007, og detta e vår første gang.

Har barra et par spørsmål om ka så skjer nå fremover... Eg e i uke 14, og ska te utralyd 22 september...

Anngående barselhotellet. Må eg bestille plass der?

Når det gjelder trygd, kossen foregår det?

Kan faren ta pappa permisjon samtidig me meg i begynnelsen?

Eg slite ein del me kvalme... Men det e vel ikkje go nok grunn te å bli sykemeldt? Jobber som truckfører og er mye tunge løft og hopping ut av trucken..

E det ekkelt å ta epidural? Har aldri noensinne vært i narkose eller lignende, så er litt redd for det.

Mora mi hadde trangt bekken når hu fødte. Vett noen sjansen for at eg kan få det? (Vil IKKJE ha det!!!)

Er litt redd for bekkenløsning. Vett ikkje om eg har begynt å få det allerede, men merker smerter i "hengslene" i høyre hofte... Eneste problemet er at legen min ikkje tror noe på bekkenløsning. Han kommer fra Tyskland og mener det er et innbilt norsk fenomen.. Men vil heller ikkje bytte lege. Ka kan eg gjør?

Håpe noen kan hjelpe meg... E litt nervøs siden det er første gang...

Takk.. =)

Fortsetter under...

det første spm er eg ikke sikker på, ville ringt og spurt, kommer vel litt an på, er ikke alle osm føder på termin heller. Det ang sex leketøy så er det ikke farlig i det heletatt, men når det gjelder vibrering så skal man unngå det for å ikke tirre mormunnen, noe som kan resultere i en tidlig fødsel.. Står om det på uke beskrivelsene her på BIM på 35 etc, men er ikke sikker på om det er farlig nå. Ville ikke gjort det, dette gjelder da i skjeden. Er ikke farlig på klitoris osv...

Kos deg du:)

Ang. barselshotell bør du kanskje ringe å spørre.

Pappaen har krav på omsorgspermisjon 14 dager i forbindelse med fødselen. (dette er permisjon uten lønn, men mange arb.plasser har ordninger som gjør at de får lønn disse to ukene)

Om du sliter veldig med kvalme kan du sikkert få sykemelding noen dager sånn at du kommer deg litt. For mange kan det være tøft å jobbe hvis man får i seg veldig lite mat osv. og er veldig kvalm hele tiden og de trenger ofte en liten pause da. Ser du har en fysisk tung jobb så.

Angående epudural og trangt bekken kan du ta opp med jordmor. Hun har masse kunnskap om dette.

Når det gjelder bekkenløsning så ville jeg tatt opp dette også med jordmor, hvis ikke legen din har tro på det. Du skal sikkert bestille deg en time til jordmor snart. Jordmor kan henvise deg til fysioterapaut osv.

Du får ha lykke til med alt:)

Kjenner meg godt igjen med å være nervøs og sitte med masse spørsmål for det er første gang for meg også:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...